fredag, augusti 4

Mode i Bushen

Sitter fortfarande här med ett modem som roar sig med att långsamt driva mig till vansinne, trodde inte jag kunde bli mer aggresiv, men jag har nått oanade höjder….nu har jag så smått börjat hota det verbalt.....jag talar alltså med mitt modem :-((
(läs skriker o gapar)

Jag tänker inte kommentera vare sig världshändelser eller annat lustigt som förekommit här i Bloggeland, jag är upptagen av viktigare saker.....VAD I HERRANS NAMN SKALL JAG TA MED MIG FÖR KLÄDER???

Detta är en mycket viktig fråga just nu för mig.... ;-)

Jag skall inte bara träffa alla er raringar i Sthlm, jag skall även partaja med min kompis.....och se ut som en välartad son när jag besöker min mor...för att inte tala om att jag måste se ut som en expedits dröm när jag skall shoppa

Detta kräver helt olika outfits......och jag skall bara vara i Svedala en vecka och har ingen lust att ta med mig sju väskor....jag måste ju tyvärr bära dem själv den här gången :-((

Dessutom så har jag hamnat i en jeansrelation igen......efter två års undvikande av mina jeans pga av mitt knä så mer eller mindre så sover jag med dem....saken är bara den att jag gillar trasiga jeans a la amerikansk bög...eller som en Dolce-Gabbana fantast......och det är inte stylish......

Frågade min käre make igår vad jag såg bra ut i, fick svaret byxor och skjorta......frågade lite surt om han sett ngt annat i min garderob än byxor och skjortor......typ ngn paljettklänning eller några lederhosen till min bastuba?

Ibland så undrar jag ifall min man är homse.......ngt mer heterosexuellt när det gäller kläder får man leta efter.......kan vara lite frustrerande när man frågar vilken skjorta man skall köpa och han ser inte skillnad på dem man provat ”suck”

Nej, nu när jag tänker efter så får det nog bli ngn slags kaftan i velour och ngn trevlig liten sjalett för att dölja hårtestarna.....och ett par väl ingågna gympaskor....och så får jag väl hänvisa till ngt mycket lokalt mode i bushen någonstans.......

25 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ta jordgubbsglasskjortan och kjol/kaftan eller nåt så vi fattar att det är du. Och snygga stövlar.

Humlan sa...

Du kan också kompettera med en turban och ett fantastiskt snyggt halsband (kanske med tofs!). Så kan du extraknäcka som spågubbe ifall shoppingpengarna skulle tryta...

Vi på Kantarellen sa...

Jag är så himla trist, så det blir väl svart-vitt och guld!

MB sa...

Bloggblad: Så du menar att risken är att du inte skulle känna igen mig....får nog ta och profilera mig ännu mer ;-))

Humlan: Tack, superbra tips, tar med kristallkulan så kan jag börja redan på planet.....och självklart måste jag ha tofs :-))

MB sa...

Mamsen: Svart-vitt och guld är alltid stilfullt.....puss!

Rexxie sa...

Jag har alldeles för mig att det stod i något mail att vi skulle linda in oss i silvertejp....

Det är väl kanske lite väl, så för min del blir det nog jeans + tröja + kavaj på lördag.

Rexxie sa...

PS: Skorna är ett värre problem; jag har inte några riktigt bra sommarskor så jag traskar runt i mina svarta walkingskor och ser antagligen jättekorkad ut...

MB sa...

Rexxie: Kommer jag i kaftan och kristallkula så tror jag inte ngn bryr sig om dina skor, och varför skulle det vara fel med walkingskor? Det är ju faktiskt dig jag skall prata med och inte dina skor...??? Och våga inte använda samma resonemang på mig ;-)

Anonym sa...

Åååh nu blir jag såå nyfiken på hur du kommer att se ut nästa lördag! *längtar dit*

MB sa...

Anne-Maj: Det slutar nog med jeans som vanligt :-))

Anonym sa...

Ta en titt på den här sidan. Där hittar du säkert någon piffig idé till lämplig outfit. Passar det på Den Store Ledaren så ska det väl duga i Stockholm. http://www.algathafi.org
Man kanske inte ser direkt av adressen vem det handlar om, men wait and see!

Batbut sa...

Kan väl säga som så att så länge Du har något på Dig så är jag nöjd - har lite svårt för naturister inne i city *s*

Själv funderar jag skarpt på dykardräkten, snörper man åt midjan och pumpar upp överdelen så blir jag en riktig urping.

Gagga sa...

Tack för igår! Nu måste jag skynda mig hem o börja sticka på din väska.

Tankevågor sa...

Tack för igår! Du var hur snygg som helst....men inte kan jag komma ihåg vad du hade på dig! Jättetrevligt att träffa dig. Hoppas på fler gånger.

Batbut sa...

Instämmer med damerna, men nästa gång MÅSTE Du ha boan! Den hade varit kanon till Din svarta outfit, chockrosa boa med glittriga flipflops *S*

PGW sa...

Och VAR var den utlovade kaftanen?? Va? Va?

;-)

Anonym sa...

Inte fasiken såg jag någon kristallkula! Härligt att få träffats!

Rexxie sa...

Du är bloggutmanad hos mig! (tack för senast för den delen :-)

MB sa...

Gagga: Tack själv, det var jättekul att äntligen träffas, snälla stressa inte, min kompis blev rejält avis när hon hörde om väskan :-))

MB sa...

Londongirl: Jippie, då funkade förklädnaden "garv" kommer def till nästa dejt....

MB sa...

Battis: Ok då, skall genast sätta mig och börja klistra paljetter på dem ;-))

MB sa...

PGW: Men såg du inte kaftanen "ler oskyldigt"

MB sa...

Rita: Jag hade en liten minikula i väskan ;-)) hade du bara sagt till så hade jag slängt upp den....

MB sa...

Rexxie: Oki, antar utmaningen ;-) Tack själv, det var jättekul att äntligen få se dig lajv :-)))

Anonym sa...

best regards, nice info Chair hoist wheel Radio station phone and fax numbers in mississippi christian financial planning