lördag, oktober 28

Hemska Funderingar

Nu kommer jag säkert att trampa många på tårna, men jag tycker att det är ngt konstigt med hela den här historien......Först och främst den lite lätt slippriga tonen och gulligullandet.....Brukar man inte ha en mer objektiv ton när man skriver?

Det jag funderar över:

Varför blev killen plötsligt så svartsjuk...efter två års sammanboende borde hon väl sett det tidigare?

Klädde hon sig mer sexigt än vanligt för festen?

Var det ngt särskilt på festen som gjorde att hon gick trots killens ilska

Varför var hon inte inskriven i kontraktet, man har rätt till det trots att man inte har
arbete, vilket de borde veta iom att de tydligen pratatat med ngn om kontraktsformen

Varför vill hon behålla lägenheten? Känner man sig inte otrygg där man blivit ofredad?

Varför vilja leva bland hans saker, efter straffet måste han ju hämta dem?

Varför nonchalerade hon pojkvännens ilska, sms och hämtningsförsök?


Nu tycker ni säkert jag är hemskt, men jag blir lite fundersam.....för om man varit tillsammans med ngn i fyra år så brukar man veta vad som triggar den andra människan.....
det är lite som om Florre skulle våldta mig, det måste vara ngt som utlöser en sån handling hos en normal kille, annars skulle tecknen på det funnits långt tidigare.

Och jag blir också misstänksam när jag läser om att hon vill stanna kvar i lägenheten där det hände.....jag skulle aldrig stanna kvar i den här lägenheten om ngt sådant hände här.....man blir ju ständigt påmind och dessutom känslan av otrygghet....för att inte tala om när killen kommer ut efter straffet och vill ha sina grejor....

Och dessutom varför går man på en fest när man ser att ens kille blir galen av ilska och svartsjuka.....för om killen som sagt visar såna tecken först efter fyra år så måste det ju bero på ngt.....??? Eller?
För om Florre skulle reagera så när jag går ut eller på en fest så hade jag insett att det låg ngt bakom.....och om jag trots det går, så måste det ju vara ngt som jag vill straffa honom för? För om man är lycklig i sitt förhållande och älskar sin partner så brukar man inte provocera dem utan anledning så att säga.....

Vad tycker ni? Har jag helt fel? Är killen ett svin, och tjejen ett litet helgon?


Inga kommentarer: