tisdag, oktober 31

Kissa Dig Till Makt!!!


Hmmm, idag har det varit en sån där konstig dag igen, dvs jag har hittat en hund, eller rättare sagt hunden hittade mig......

But let´s start from the beginning som det så tjusigt heter....

Imorse så klev jag upp urtidig för att vara jag....slog upp korpgluggarna redan 09.00, helt enkelt därför att jag skulle till doktorn och få lite nice mediciner mot min lilla bronkitis.....medans doktorn kollade halsen och gapet på mig så sa hon bland annat att hon aldrig sett en konstigare hals.....hon talade om att den var alldeles fladdrig inuti? Känner mig som ngn slags invärtes Dumbo eller ngt annat slattrigt ;-)

Nåväl efter fladderuttalandet så gick Florre och jag för att äta lunch på Plaza de Armas....helt plötsligt så kommer det bara en hund och lägger sig vid våra fötter....tänkte att den ville ha lite smakbitar av vår lunch, men efter en halvtimme så insåg vi att det inte var ngn som ägde hunden, och det var ingen vildhund heller...så jag skickade ut Florre på allmänt upprop, dvs han fick gå omkring på torget och fråga alla om de möjligtvis ägde en hund.....han var lagom glad åt den uppgiften....han kom tillbaka med beskedet att ingen tycktes äga vovven.....då bestämde jag helt sonika att hunden följer med oss hem.....så Florre fick ta min scarf och använda som tillfälligt koppel medan jag tog vespan hem......

På vägen hem så gick Florre in hos en veterinär och frågade lite mer....de upptäckte att vovven hade ett mikrochip och fick reda på att han heter Ulysses.....och även ett nummer som vi har ringt hela dagen, utan svar.....nu för en liten stund sedan lyckades vi klämma fram en jobbadress till den som äger honom....så nu är Florre på väg dit för att se ifall det går att få veta mer......

Annars hade jag nog gärna behållt honom, han är stor, men helt bedårande, tyvärr så tycker inte Niko det, han försöker sätta på honom hela tiden, och har kissat överallt i lägenheten för att markera vem som äger vem......och skäller konstant så stackarn får knappt luft pga sitt lungfel.....

Och nu över till ngt helt annat som det så tjusigt heter i tv-sammanhang....

Ett megatack till alla er som gett mig förslag på kokböcker....ni är guld värda....här nere så finns det inte samma utbud så det är lite svårt att hitta just vegetariska alternativ.....så som sagt väskan kommer att bli full av böcker den här gången....Men en sak som slog mig är att vilken enorm guldgruva vi har i
Ilva som lägger ut sina recept vecka efter vecka och allt detta arbete som ligger runt, det är ju inte bara o blanda ihop ngt, för jag antar att hon måste testa och experimentera innan hon lägger ut det på sin blogg.....så det måste ju ta enormt med tid i anspråk....och jag vet inte hur många gånger jag funnit urläckra maträtter som jag lagat tack vare henne.....

Åter till Ulysses, Florre fick tag i ägaren, så jag sprang ned till hörnet och mötte upp dem och återlämnade vovven......både hussen och vovven var överlyckliga att se varann igen......

Och nu skall jag ta min man och den store påsättaren Niko och gå ut och äta middag :-)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig om Ilva - tänk vilken underbar bok hon skulle kunna göra med sina fantastiska recept (jäpp, jag lånar också ofta idéer från henne)och sina helt otroliga foton! Ska genast gå till hennes sida och skriva det samma!

Taskigt att hunden redan hade en ägare - men Niko är väl glad att han försvann!

MB sa...

En annan Eva: Niko är överlycklig...just nu äter han upp Florres kyckling....
Gör det, tror aldrig man kan ge nog med komplimanger till folk :-))