torsdag, november 2

Snö, Bajs och lite annat

Så har tydligen kaoset slagit till igen i Sverige, vad är det som gör att folk hela tiden tycks glömma att de bor i norra delen av Europa, vilket innebär snö under vinterhalvåret, varje år gastas det om panik och kaos och om den dåliga förbehållningen hos diverse myndigheter.....men tittar inte vanligt folk på väderrapporterna så att de har ett hum om vad som kommer imorgon? Det är som alla tycks tro att de lever runt ekvatorn med 40 gradig värme större delen av året.....

När jag bodde i Sverige så kollade jag alltid väderrapporterna så jag visste om jag skulle ta på mig moonboots eller den lilla bikinin innan jag stoppade ut näsan.....

Dessutom tycker jag ni skall skämmas lite, Niko är helt förkrossad över att ni inte lämnat några kommentarer om hans tjusiga outfits......det är bara Ilva som är väluppfostrad ;-)

Och snart skall jag ta på mig lite vattentåliga kläder och medbringa ett paraply när jag går ut med Niko....för jag har inte lust att drabbas av ngt hemskt regnkaos....och dessutom så tar jag med mig en påse att stoppa hans bajs i så att det inte uppstår panik någonstans.....jag har nämligen kollat ut genom rutan och sett att det är regn på gång ifall ni undrar över säkerhetsåtgärderna..... ;-))

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Bajs är OK.... snö är det inte!

Men jag har tänkt tanken varje år. "Oj, har vi snö?"

Batbut sa...

Niko är.... ja, vad säger man? Man ser honom iaf *s*
Angående vädret måste jag säga att jag är en välplanerad bilist, byter alltid vinterdäck i början av november och är redo för det mesta. Men det som drabbade oss igår var något helt otroligt exceptionellt - det var överjävligt. Spöregn och plusgrader på tisdagen, slog om till massor med minusgrader på natten och så började snön vräka ned i stora sjok på kvällen samtidigt som vinden blåste sidledes. Ingen vanlig vinterstart m a o