tisdag, februari 20

Melodifestivalen

Så var helgen över....eller ja den var väl över igår egentligen men vårt besök åkte inte förrän igår eftermiddag....

Förhoppningsvis så lyckades jag göra ett gott intryck, vilket kanske kan få La Mama att inse att jag åtminstone är lite mänsklig trots att jag kommer från det hemska underutvecklade Sverige ;-)

Det verkade som om systern och jag hade ganska lika åsikter i mångt och mycket, vilket var lite förvånande....

Hennes man var som så många andra spanska män en riktig machista.....men, men

I lördags så gick en av finalerna till melodifestivalen här, var tvungen att spela in den eftersom vi gick ut och åt med systern och machistan....så jag hade inte tillfälle att se den förrän nu....och käre värld, kan ni tänka er vem som var med och tjoade på scen, jo allas lilla jag kan vråla, dvs Carola.....hon hade lite problem med att täcka scenen eftersom hon stod helt själv utan dansare så det vare ett himla springande från den ena sidan till den andra, men fläkten hade hon inte glömt iaf....

Det återstår fem finalister och fyra av dem är tjejer med grymma röster, den femte finalisten är ett sk boyband som inte kan ta en ton men som vanligt så är det de som är populärast pga alla jäkla tonårstjejer som skiter fullständigt i hur folk sjunger så länge de ser bra ut....och tro mig de ser ut som blonda strandraggare a la Bros ifall ni kommer ihåg dem, de hade väl en eller två hittar tror jag.....

Det är spec två av tjejerna jag gillar, den ena heter Yanira Figueroa och den andra Mirela, Mirela har väl kanske den mest tekniska rösten av dem, men Yanira sjunger från tårna och uppåt så man får gåshud.....hon har en röst som kan försätta berg i gråt, dvs enormt mkt känsla när hon sjunger....så jag personligen hoppas ju på att hon tar hem segern.....

De spelade även upp de fem finalistsångerna som tävlar, folk får alltså rösta om vilken låt och även om vilken artist som vi skall skicka i år så att fiaskot med ketchuptjejerna inte händer igen....
Tyckte väl att det bara var två som var ok, en heter Una Lagrima och den andra Tu voz se apagará

De övriga var väl lite mer hej kom och hjälp mig jag är en taskig melodifestival-låt från det glada 80-talet

De hade även bjudit in en del av de länder som redan valt en representant, bland annat en tjej från Eslovenia (vad i herrans namn heter det på svenska???)
Tjejen heter Alenka Gotar och har en enorm röst, hon är operasångare och låten är faktistkt tro det eller ej bra, den fastnar med en gång, tyvärr så begriper man inte ett skvatt....

De visade även bidraget från Norge, en ngt äldre dam med två äldre herrar som dansar låten heter Ven a bailar conmigo...låten är väl som en ordinär låt, dvs käcka latinorytmer lagom norgefierade....men inget som fastnar direkt....gud nu börjar jag låta som Christer Björkman eller ngt annat lika hemskt....sorry....

Inga kommentarer: