torsdag, maj 17

Idioten Jinge

Idag har Norge nationaldag så den lille norrmannen i mig skall dansa hambo och vifta med den lilla flaggan jag har inombords :-))))

För övrigt så tycker jag att Jinge är en riktig liten kuksugare, hans lilla vendetta gentemot Bildt har resulterat i att nu skall Bildts blogg granskas.
Inte för att jag älskar moderater, men jag tycker nog att de skall ha samma existensrätt som alla idiotiska socialdemokrater.

Och att hävda att blogginnehavaren har ansvar för vad som sägs i kommentarerna är lite som att säga att du har ansvar för vad grannen gör i ditt kök, typ mördar grannen sin fru i ditt kök så är det ditt ansvar....trots att du kanske inte är i samma rum, så intelligent eller hur? Och mkt socialdemokratiskt och framför allt Jingiskt i sin logik.

Nej, jag tycker Bildt är kraftigt underskattad, men det är väl också ngt mkt socialdemokratiskt förmodar jag, ingen får avvika ifrån den lilla fållan, folk som är smarta skall sitta i särklassen med alla de andra nötterna.

Nej, jag tycker att Sverige en gång för alla skall gå in för att bli totalt amerikaniserade, dvs endast dumma blondiner med enorma silikonbröst, fåniga tävlingar där totalt snygga talanglösa vinner över de som är superduktiga och mesar tar den lättaste vägen ut istället för att stå upp för det som är rätt, men när jag tänker efter så är väl Sverige redan där i mångt och mkt ;-)


Och inte är det tack vare moderaterna utan snarare den socialdemokratiska principen att fyll folket med skit så tänker de inte och kan därför inte se alla misstag vi gör

7 kommentarer:

schmut sa...

vad som förvånar mig lite i hela röran är att ingen ifrågasätter Jinges roll i det hela. han är knappast någon neutral åskådare...


det hela har mig dock lite kluven. jag tycker det är attans bra att bloggen finns och att kommentarerna inte är modererade, men samtidigt är han ju..... men samtidigt är han precis som alla vi andra.
jag vet inte, att bara ta bort kommentarer gör ju ingenting egentligen. man måste ibland låta den fula sidan synas för att folk ska minnas hur förbannat ful den är. de flesta vet att en kommentar är en kommentar och att det inte behöver ha någonting med forumet att göra.
ingen går ju åt privatpersoner om någon sprejar hakkors på deras hus...

MB sa...

Schmut: Precis min åsikt och som vanligt sätter du bättre ord på den :-)

Anonym sa...

Har du förstått att du kan komma att hamna i fängelse för den bloggningen?

jag anmälde dig för en timme sedan :-]

MB sa...

Anonym: Lycka till, och det var väl skönt att du har hittat ngt att engagera dig i ;-)

Anonym sa...

Jag delar helt din åsikt om Jinge. Det är dessutom han som har skrivit den anonyma kommentaren ovan om "polisanmälan".

Det är helt uppenbart att det är Jinge som har skrivit den förhatliga kommentaren på Bildts blogg, för att sedan kunna skapa trafik till sin blogg när han kör sin inkvisition mot Bildt. hans "polisanmälan" är bara för mycket.

Jag rekommenderar att spåra kommentaren, och polisen skall finna att den leder till Jan-Inge Flücht.

Anonym sa...

Jag har gett den mannen ett par goda chanser. Jag har behandlat honom som den medmänniska han är, och läst hans blogg under flera år för att jag tycker om att lära mig mer om hur andra människor ser på världen. Framför allt när jag inte håller med om allt andra människor tycker, skriver och tänker.

Jag har även försvarat hans frihet att tycka vad han vill i flera situationer där jag själv har tyckt annorlunda. Och jag har inte blivit arg trots att han idiotförklarat mig, mitt arbete, mina vänner, min syn på politik och den ungdomskultur jag lever i. Jag har helt enkelt accepterat att han ser på världen och livet på ett helt annat sätt än vad jag gör, och det har varit lärorikt.

Men idag har jag läst ett stort antal artiklar om andra människors syn på mannen och hans sätt att fungera. Och hur gärna jag än vill vara snäll och trevlig även i framtiden så inser jag nu att mannen är en uppkäftig bråkstake som saknar respekt för andra människors åsikter. I synnerhet om de råkar skilja sig ifrån vad han anser vara rätt.

En person som i hela sitt liv och i allt sitt agerande lever efter devisen "Min åsikt är den enda rätta åsikten, och alla som tycker annorlunda är dumma i huvudet (och måste därför behandlas illa)" förtjänar inte en sekund av min uppmärksamhet. Jag ville tro väl om människan, men jag kan inte vara så naiv att jag ignorerar ondska när jag ser den...

MB sa...

Anonym:
Tålamod är inte alltid en dygd