fredag, januari 25

Bea la Fea

Igår så roade jag mig med att åka både till Ikea och gå på bio

Drog iväg till mitt älskade
Ikea för att köpa handdukar i svart, och givetvis så var de slutsålda…

Så jag köpte lite annat smått och gott

Senare på kvällen så tog jag Florito i hampen och gick på bio, det är evigheter sedan jag såg film någon annanstans än hemma framför tv:n

Vi såg The Oxford murders med John Hurt och Elijah Wood

Supebra!

Så gillar ni traditionella deckare a la Morden i Midsomer och Agatha Christie så rekommenderar jag den starkt.

Den är helt annorlunda mot Alex de la Iglesias tidigare filmer så förväntar man sig ngt i stil med La Communidad så blir man nog besviken.

Och vad kan man säga om sossarnas nya lilla debacle?

Inte annat än att Mona beter sig i god socialdemokratisk anda ;-)))

Visst vore det väl underbart ifall det fanns liv på Mars? Trist att alla skall vara så jäkla rationella och diskutera fotovinklar istället för att låta fantasin löpa…

Och varför tog det så lång tid innan våra kära politiker insåg att sexköpslagen är ett stort jäkla skämt?

Alla som försvarar den sitter i en bubbla och vägrar inse sanningen…

Att inte låta folk som jobbar med sex komma till tals är en smula arrogant skulle jag vilja påstå, men jag förmodar att det är en säkerhetsgrej för att inte bli bortgjord när folk skulle inse att ens så "kloka" argument bara är tagna ur luften.

Tough luck lilla Beatrice!

Jag börjar mer och mer undra ifall jag skall skippa mitt konto på Facebook… Det blir mer och mer jobb för varje jäkla människa man addar.

Det är apps man skall acceptera eller ignorera, små jäkla grejor man skall läsa på div väggar och stickers… Och allt tar en evinnerlig tid :-((


Skulle jag ägna mig helhjärtat åt fejsboken så skulle jag inte få göra annat än sitta och klicka ja eller nej på saker…

Och nu vet jag inte om jag är cynisk? Men inte sjutton är man, eller blir vän med dem man addar…

2 kommentarer:

Lars at Ejgde sa...

Att påstå att "våra kära politiker" har insett skadan av sexköpslagen är nog att vara övermåttan optimistisk. Det är nog bara 2 stycken som har sagt sig vara emot. Resten jamsar med Beatrice och regeringen. Det råder snarare total motstånd i riksdagen, tvärs över pariterna, att skrota den här lagen.
Tyvärr.
L

Tutte i blåbärsskogen sa...

Gör som jag på Facebook. Alla mail som dyker upp deletar jag direkt. När jag sen går in på Face book (varannan vecka), säger jag ja till allt. Sen nästa gång jag går in deletar jag nästan allt.

Enkelt och behändigt.

Själv skriver jag ingenting längre där.

/Mamselamsen