söndag, februari 3

Härskande Mödrar

Inte för att vara vare sig cynisk eller elak, men varför måste dessa människor vara med i det här?

Människor har dött i alla tider och folk har sörjt och bevarat dem i sina hjärtan utan att behöva stödgrupper och marscher för att hålla dem levande.

Nästan alla människor har ngn som har dött i sin närhet så jag förstår inte varför det behövs en sån här sak.

Jag hade kunnat förstå om det varit mödrarna i Latinamerika som möts för att protestera mot hur deras barn blivit dödade av militären, eller om det hade hänt en katastrof likt Tsunamin.

Jag har massor med anhöriga som har dött genom åren, både unga och gamla, både naturligt och onaturligt men inte sjutton skulle jag göra en sån här sak.

Kalla mig hård och känslokall men varför kan de inte tala med sina familjer och vänner?


Dock vet jag inte om jag kan gå med på att de här skulle vara speciellt manliga, om man nu måste könsspecificera dem så skulle jag snarare vilja påstå att de är väldigt kvinnliga.

Och nu tänkte jag komma med en sån där liten brasklapp igen…

Man blir behandlad som man tillåter folk behandla en, och framför allt ger intryck av att förtjäna.

Med andra ord beter man sig som en liten puttrig osjälvständig tjej så blir man sedd så, och detsamma gäller killar.

Hur många tjejer uppmuntrar sina döttrar genom att säga att de är smarta och duktiga? Oftast får de höra hur gulliga de är istället… Get the point?

Och än en gång hävdar jag att det är inte männens fel utan snarare kvinnornas gentemot sina barn, det är de som uppfostrar dem…

Och lär man inte sina barn att veta sitt rätta värde så råkar barnen ut för sånt här senare i livet.

Så skyll inte på männen utan på mödrarna istället som lär sina barn att vara olika pga sina kön.

Inga kommentarer: