lördag, augusti 22

Bildt, Rosor och "Judar"

Stackars Bildt…
Det måste vara rena
mardrömmen för en diplomat att finna sig i en sådan här sörja…

Det jag tycker är knepigt är hur i helsicke Israel kan begära att en
tidning i Sverige skall rätta sig efter vad de tycker? Inte sjutton skulle en tidning där rätta sig efter hur vi ser saker…

Och vad som är löjligt är antisemitkortet som alltid dras fram så fort ngt inte passar. Men det är klart om jag gör ett dåligt jobb och blir kritiserad så kan jag ju alltid hävda att kritikerna är homofober ;-))

Det som är sorgligt är att Israeler (vågar man skriva judar nu för tiden utan att bli hudflängd?) gör samma sak mot Palestinierna som de själva har blivit utsatta för genom århundradena, man kunde ju tycka att så mkt lidande hade lärt dem ngt :-(

Och den lille utrikesministern Lieberman har stora likheter med en viss Adolf när det gäller synen på vissa av sina medmänniskor. Det är lustigt hur ett folk som upplever sig förföljt genom årtusendena inte kan relaxa när de fått ett land utan måste fortsätta med krig och förföljelse fast den här gången som den aktiva parten.

Jag vet att Hamas inte är några små änglar men det är lite som om jag skulle säga att alla spanjorer är ETA terrorister bara för att de delar samma land. En jäkligt billig ursäkt för att vädra sina fördomar.

Nu över till ngt mkt mer trevligt…

Det här är ROMANTIK!!!

Oavsett om det är en vana som några av de trista kommentatorerna säger så är det ändå en supergullig gest och bör uppskattas. Ibland undrar jag om inte svenskar är totalt i avsaknad av romantiska känslor…

Jag skulle definitivt inte vilja att ngn ur min familj satt och uppdaterade min blogg efter att jag kilat vidare för att kolla in gräset på andra sidan staketet…

Är man död så är man och att försöka ursäkta sig med att rock och filmstjärnor lever vidare är lite töntigt i mina ögon. Det är en jäkla skillnad på ngn som är känd pga en talang och en förortsmamma i Haninge…

Visst kan jag tänka mig att den närmaste kretsen till mamman är intresserade men att ngn okänd nätsurfare i Indien skulle ha ett utbyte av att läsa om henne…. Njet.

Helt ärligt så tror jag att allt detta bloggande och tyckande får en del att tro att de har mer att komma med än vad de egentligen har…

Som sagt jag kan tänka mig att mina närmaste kanske har ett intresse för vad jag bloggar om men att tro att en hel värld skulle bry sig om vad en sketen bög som bor i ett alldeles för varmt land tycker är lite hybris…

Inga kommentarer: