lördag, augusti 19

Stinkigheter

Nu sitter jag som åsnan mellan två hötappar....efter besöket på Museo de Bellas Artes......De skulle ha en utställning med bla Caravaggio som jag älskar....sprang som en yr höna, men hittade inte en enda Caravaggio.....däremot lite tavlor av Murillo och insåg ännu en gång att snubben var helt insnöad på keruber.....En väninna i Madrid påstod en gång att jag såg ut som en av hans babyänglar, har ännu inte kunnat bestämma mig ifall det var en komplimang eller förolämpning med tanke på att de oftast ser ut som om de vore höga på nåt och nyss påsatta.....

Men åter till hötapparna......mellan alla glassar, har typ vräkt i mig 5 st idag på div glassbarer så råkade jag trilla in på El Corte Ingles för att kolla lite och givetvis fastnade jag på parfymavdelningen där de just höll på att packa upp nya flaskor från Acqua di Parma.....hittade A di P Assoluta och insåg att jag ville ha.....såg även Eau Sauvage Extreme från Dior som är en av mina älsklingsdofter, men precis som Lolita Lempicka så säljs den inte på flygplatserna längre....bara den vanliga Sauvage, och den är lite väl mjäkig för mig.....så nu sitter jag och funderar på vilken av dem jag skall köpa.....Jag vet, detta är verkligen ett problem som slår det mesta i världspolitiken ;-)

Ärligt talat så har jag problem med att finna dofter som jag gillar, jag tröttnar snabbt och dessutom måste de vara väldigt kryddiga eller framträdande i sina noter och helst också mkt ovanliga.....

Med andra ord mina parfymer skall ge folk astmaanfall, ögonklåda och vara lätt hallucigena

Så nu tänkte jag att ni skall få bestämma åt mig :-)

6 kommentarer:

PGW sa...

Vaddå välja? Köp båda för sjutton! :-)

Vi på Kantarellen sa...

Exakt... båda förståss!

Anonym sa...

De har talat, men om du vill överraska lite kan du få min tjära mot mygg....

Rexxie sa...

Skulle det vara något fel att se ut som om man är hög på något och påsatt då?

Det skulle jag ta som en komplimang :-)

Rexxie sa...

...och för att svara på frågan så håller jag med både PGW och Mamsan: köp båda!

MB sa...

PGW + Mamsen: Tror nog att jag gör som ni befaller....

Anne-Maj: Skulle nog hjälpa mot alla moskitos, men risken är stor att ngn skulle passa på att rulla mig i fjädrar ;-)

Rexxie: Hmmm, du har inte sett hans keruber tror jag..... "garv"