lördag, december 30

Linda Skugge och Saddam H

Jag undrar bara vem behöver jag ligga med eller amma för att få samma möjlighet som den kära Linda att föra mina privata krig i en stor kvällstidning, och ja Linda i vissa lägen så är du nog lite konstig, hade jag haft barn så hade jag nog föredragit att byta om på dem inomhus framför att göra det utomhus i svinkylan, är det bättre med en unge som har lunginflammation än att ev få ett par baktierier från en ”skitig toa” som du uttrycker det?

Sedan så måste jag erkänna att jag aldrig trodde att Saddam skulle avrättas, men uppenbarligen så hade jag lite för mkt optimism om folk, jag tror att det här endast kommer att mynna ut i ännu värre strider och att Saddam kommer att bli martyr. Dessutom så undrar jag vad är detta för jäkla citat av Bush, skulle en mördandet av en människa vara den rätta vägen till demokrati?

USA:s president George W Bush välkomnade avrättningen som " en viktig milstolpe" på vägen mot bygget av en irakisk demokrati, men sade att den inte gör slut på våldet.


Men då förmodar jag att det även vore högst demokratiskt att någon tar Bush av daga, allt i demokratins namn som dessa stupida amerikaner hyllar och i praktiken gör allt för att förstöra. Jag trodde att med demokrati så kom också insikt och ansvar men inte alltid tydligen, eller måste det alltid vara amerikanerna som har rätt oavsett hur mkt de än förstör genom sina demokratiseringsförsök som endast mynnar ut i Coca-Cola och McDonalds till folket i det berörda landet. Lustigt, USA om ngt land borde ha lärt sig av alla sina misstag att vapen är inte det rätta sättet att lära ut fred och frihet till andra länder som de uppfattar som lägre stående.

Men jag förmodar att de helt enkelt planerar att sälja enormt mkt vapen till folket och den nya regeringen och tjäna en massa pengar, för det är väl det som är saken med USA, de vill alltid suga ut sina offer till sist blodsdroppen, allt under sin devis demokrati åt alla, dvs amerikaners rätt att tjäna pengar på lidandet som de själva har orsakat, men fan ta dem som försöker göra detsamma mot dem....som sagt demokrati åt "alla"

Nej, sorry, men USA är ett land som jag def INTE skulle vilja bo i!

Inga kommentarer: