fredag, december 29

Samma procedur varje år....

BLOGGVÄRLDSBLOGGENS BLOGGENKÄT, 2006

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan slutet av -04

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?

Trodde mest det var en samling nördar

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Min egen givetvis när jag insåg vad jag kunde göra med den

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Helt ok

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?

Ca 5

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

50-50 kanske

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Helle Klein

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Ilva, trots att vi skriver om olika saker

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Inget, vad skulle de tycka?

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Jag försöker alltid vara mig själv på både gott och ont

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tycker det funkar ganska bra


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Skulle aldrig blogga om min familj eller mina vänner

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Vill jag ha bekräftelse så finns det lättare sätt att få det än genom att blogga

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Det är jag övertygad om genom att läsa det som INTE står där


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
En del var som jag trodde, en del inte alls


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej, inte för dem själva men för deras omgivning som drabbas


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Har inte blivit sårad, mest förbannad och gått i svaromål och oftast vunnit


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, inte vad jag vet


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
En massa människor som egentligen inte tillför ngt försöker skapa debatter


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ingen aning, skulle jag blogga så är jag mig nog lik, såvida inte ngt enormt omdanande händer


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Tror det är en stor klubb för inbördes beundran


22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Bara ett sätt ytterligare kunna uttrycka mig


23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
I vissa fall tidsfördriveri, i andra har jag lärt mig ngt om den människan


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Den som känner sig manad skall givetvis svara

Inga kommentarer: