torsdag, januari 18

Prinsens nya skor

Idag får det väl bli ett ett lite blandat inlägg....Såg att Mona tackat ja till att kandidera som partiledare, tja, äntligen en kvinna, men jag undrar om det är rätt kvinna, personligen så har jag lite svårt för folk som inte kan säga vare sig bu eller bä utan håller med den de sist talat med, för att sedan totalt göra som de vill ändå trots alla de förstående orden, skulle inte bli ett dugg förvånad ifall det är en kvinnlig variant på Persson, det enda positiva är väl att hon gillar Toblerone ;-)

Sedan gluttade jag lite på vårmodet i en av de stora tidningarna, och det föreskrev att det skulle vara färgglatt och glammigt, jo, grått och beige är väldigt färgglatt och glammigt, sorry men ibland så ser man inte skillnad på svenskar och grå möss, det som jag la märke till när jag var hemma var att folk inte tycks ha ngn kroppsuppfattning, de tar på sig det som är modernt oavsett de passar i det eller ej.

Jag stod bakom en tjej när jag skulle ta bussen och hon hade supertighta stuprörsjeans på sig, midjekort dunjacka el ngt liknande, och sneakers på fötterna.Hon var inte vacker om man säger så, hennes ända var enorm medan benen var smala och överkroppen ganska kort så det enda man såg var en gigantisk äppelformad häck som gick gick omkring i ett par skitiga vita gympaskor. Och hon var inte den enda som klädde sig så, har folk inga speglar hemma, eller är de så rädda för att inte vara moderiktiga så att de hellre ser ut som idioter än tar hänsyn till vad som passar deras kroppar? Jag älskar kläder och skulle gärna ta på mig de mest hysteriska saker, men jag har en spegel som tyvärr upplyser mig om att jag ser rätt konstig ut i vissa saker, och i min värld så är kläder till för att framhäva det som är snyggt på en, inte få en att se ut som ett vandrande modernt skämt.




Som herrskorna på bilden från YSL som jag skulle kunna mörda för att få, jag inser att sekunden jag sätter på mig dom så kommer jag att se ut som en liten tant som glömt persianpälsen hemma, alltså inte riktigt vad jag vill se ut som, men snygga är de.

Let´s do some doggietalk, Benjamin har börjat ta sig ton, idag när jag vaknade så satt han framför Niko i korridoren och skällde skiten ur honom medan Niko gnydde plågat, har en känsla av att vi har fått en liten fyrfotad primadonna i huset.

Tänka sig det är inte bara jag som har problem med passkontrollen, även den lille prinsen fastnar....;-))))

Sedan måste jag säga att det är banne mig på tiden att det införs betyg i uppförande med tanke på hur de små bortskämda skitungarna beter sig nuförtiden

Inga kommentarer: