onsdag, januari 17

Parfymlistan

Tydligen skall man lista sina parfymer och sedan utse den som man tycker är godast, och eftersom jag är lat och trött idag så köper vi det här enkla sättet att göra ett nytt inlägg.....



Aromatics Elixir från Clinique
Tantparfym som jag inte har en aning om varför jag köpte? Shopoholic??


B-Men från Tierry Mugler
God, kryddig men försvinner med en gång


Amor pour Homme från Cacharel
Svennedoft, men jag föll för reklamen


Eau de Sauvage Extreme från Dior
God, ettrig och stickig precis som jag vill ha det


Gaultier2 från Gaultier
God, men har blivit tråkig eftersom alla hittat den nu


L´Instant från Guerlain
God och diskret, (enligt mina mått mätt) har på mig den när jag shoppar


Joop Homme från Joop
Sliskig blatteparfym som jag hatgillar, har den när jag vill känna mig riktigt smörig

Lempicka pour Homme från Lolita Lempicka
Supernice, och än så länge är det inte många som använder den tack och lov


M7 från YSL
Tung och kryddig med andra ord en typisk Maleandrodoft


Rive Gauche pour Homme från YSL
God, men försvinner nästan med en gång


Ginger från Roger and Gallet
Den blir bara konstig på mig?


Santos de Cartier från Cartier
God, men har blivit trist iom att många som använder den är totalt stillösa och tror att ett sprut eller två skulle lösa det problemet
Jag använder den som rumsspray nuförtiden


Kouros från YSL
Skall lukta kattpiss enligt de flesta, men på mig luktar den supergott
Använder den till vita kläder på sommaren


Opium pour Homme från YSL
God, det var den första parfymen jag köpte när jag precis hade flyttat till London och funnit min favoritbutik (Harvey Nichols) Många minnen med andra ord :-))


Skall jag nu tvingas lista en enda favorit så får det nog bli M7

Inga kommentarer: