tisdag, januari 16

Terroristen Maleandro


Så var man äntligen tillbaka hemma igen efter den snabba sejouren i Sverige, och jag kan inte påstå att det var speciellt trevligt att vara hemma igen, skillnaderna blir bara större och större för varje gång jag kommer tillbaka.

Och framför allt så tänker jag aldrig mer flyga, som om jag inte tyckte det var tillräckligt jobbigt med dessa nya stupida regler, men nu behandlas man mer eller mindre som en livsfarlig terrorist, vilket jag INTE uppskattar, så sorry alla flygbolag, ni har förlorat en kund. Ngt som gör mig lite fundersam är inkonsekvensen med att man inte får ta med sig ngt som påminner om vätska, men det är helt ok med MP3-spelare, mobiler, små spel osv....är inte de lika farliga med tanke på att de skulle kunna vara delar av en bomb eller ngt som man sätter ihop med sina andra livsfarliga terroristpolare i planet?

Och i mitt handbagage fanns även flera tändare, mediciner som skulle kunna pulveriseras och bli sprängpasta, smycken som skulle kunna plockas isär och bli livsfarliga vapen, man kan ju faktiskt skära halsen av ngn med en stor glasbit....så jag tycker inkonsekvensen flödar....

Men nu över till ngt trevligare, när jag landade i Sevilla igår så var det inte bara Florre som mötte mig, utan även Niko och Benjamin, och uppenbarligen har jag varit saknad, har inte fått så mkt pussar och bit på länge, tom katten buffade lite kärleksfullt på mig när jag kom in genom dörren hemma, och det är en stor ynnest ifrån henne :-)))

Och idag tänker jag ägna mig åt att tvätta och ev gå ut i solen och sätta mig och ta en liten tapa.

And btw, hur DYRT är inte allt i Sverige???

Och givetvis måste ni ju få se en ny bild på Benjamin, han är STOR!!! Hur mkt kan en hund växa på en vecka???


5 kommentarer:

Bambi sa...

Jag tror att många av oss som bor i Sverige, upplever att det förändrat mycket på de senaste åren. Hur skall det då inte kännas när man bor utomlands?!

Ja, vad han växer den lilla sötnosen! Men han har en ledsen blick, han har nog saknat dig mycket!

Vi på Kantarellen sa...

Va... plockade de inte av dig tändarna?

Mig plockade de avsides, som om jag var värsta terroristen och rotade igenom min grejor. Jag hade mycket riktigt lyckats få med mig tre tändare. Två i handväskan och en i jackfickan.

När jag sedan mellanlandade i Paris, fick jag springa runt och fråga om eld när jag var desperatröksugen.

Anonym sa...

Ja det var jobbigt med vistationer på resan till Nepal. Pinsamt att lägga ut alla tillhörigheter ut på bordet inför alla andra... Min kollega hade du vet.. tamponger!!!!

Benjamin blir bara finare och finare!

PGW sa...

Aaaw den där lilla nosen alltså!

Du berättade ju inte om du lyckades kapa något plan? ;-))

MB sa...

Bambi: Jag tycker det verkar som om många blivit otrevliga, eller har jag haft otur? ;-)

Mamsen: Deras beteende suger med tanke på vad det kostar att flyga :-(

Anne-Maj: För jäkligt!!! Tack :-)

PGW: Om det blir ngn mer flygtur så banne mig tänker jag säga att jag är en galen muslimsk mulla på rymmen och att jag ska ta dem som gisslan och bränna dem på det imperialistiska bålet ;-))