måndag, april 16

Quadalquivir

Igår var det en sån där skön varm slapp dag då Florre och jag bara gled omkring hela dagen och i princip gjorde ingenting, det mest ansträngande var när vi promenerade omkring mellan fiken och glassbarerna.

På eftermiddagen så tog vi ytterligare en promenad längs Quadalquivir med hundarna.

Idag blir det mindre lättjefullt, skall sätta igång och städa hela lägenheten, vi får besök ifrån Brasilien av en dam som vi inte känner över huvudtaget, hon skall stanna här i två dagar. Det är tydligen en vän till en av Florres vänner, och damen ifråga är en av de där mer förmögna som roar sig med att resa omkring hela tiden.

Nästa vecka så börjar Ferian och jag har fortfarande inte bestämt ifall jag tänker gå i år och trängas med alla galna turister, eller om jag skall sitta hemma och sura ;-)

För visst är det skoj för ett litet tag, men hela staden blir alldeles igenkorkad och det går inte att ta sig ngnstans, och allt blir superdyrt. De har även ett litet nöjesfält bredvid som jag iofs skulle vilja besöka.....

Men nu skall städmadamen sätta igång......

Hasta Luego Amigos

2 kommentarer:

Anonym sa...

Städning är trist...Smiter just nu därifrån. Skulle vilja gå och fika hela dan.

MB sa...

Anne-Maj: Skall vi hyra en städhjälp ihop ;-)