torsdag, maj 10

Eurovision Song Contest 2007

Har just kollat på semifinalen av ESC, och som jag tyckte innan så var det mesta skit, dock så fick jag några nya favoriter, Ungern, Slovenien och Serbien. Alla tre sjunger arslet av en, speciellt tjejen från Ungern....och jag hoppas att den vinner på lördag så att det blir lite bättre bidrag nästa år eftersom de flesta inte är fantasifulla nog för att skapa ngt nytt, utan simpelt kopierar det som vann efter bästa förmåga.

Men jag tycker det är svincoolt att Serbiens bidrag faktiskt var klart lesbiskt, ibland är det lite tröttsamt med allt bögorienterat....fram för fler flator!!!

Sedan undrar jag bara varför i herrans namn lille Christer har sådana problem med Ukrainas bidrag? Hans musiksmak är ju inte direkt den bäst uppdaterade om man säger så, och kunde han hylla Lordi förra året som inte direkt passade in, kan han väl ta Verka i hand o ta en dans

Och givetvis så har Turkiets bidrag fastnat rejält så nu glider jag omkring och smånynnar shake it shake it shekerim

Om ni vill veta vilket bidrag Florre gillade så var det bruden från Georgien som lät som en Björk-kopia

Inga kommentarer: