tisdag, september 4

Hitler Goes Moder Theresa

Så äntligen efter en hel jäkla veckas slit så är vi klara med ommålningen av vardagsrummet., nu är det bara resten av grejorna som skall fixas.....

Igår kväll så satt jag och tittade på de spanska uttagningarna av supermodel 2007, och blev lite småirriterad på en tjej och hennes resonemang, det handlade om att hon råkade få veta att en annan deltagare tyckte hon inte var snygg nog för att bli modell, och tjejen ifråga sa att det handlade om hårt arbete, den första tjejen sa att det handlade om utseende och talang, vilket den fula tjejen sa inte betydde så mkt.

Jag blev rätt surputtrig, det är väl självklart att man inte kan bli modell om man ser ut som Miss Piggy oavsett hur mkt arbete man än lägger ner, tjejen hade tyvärr inte tillstymmelse till chans, hon var smårultig, inga käkben, uppnäsa, ingen struktur överhuvudtaget på kroppen. Det är lite som om jag skulle tro att jag kunde bli elitgymnast, så fan heller, har man inte det som krävs så har man inte.

Men det är ett resonemang som många tycks föra, speciellt i Sverige där alla skall vara så jämlika som möjligt och att man kan bli precis vad som helst och att alla har lika stor betydelse.


Jag anser att det är helt fel, alla människor är inte lika hur gärna vi än vill, det finns genier och det finns idioter, det finns vackra och det finns fula, starka och svaga....listan kan bli hur lång som helst.

Det jag undrar över ibland är varför folk är så rädda för att säga att de faktiskt tycker vissa människor är mindre värda än dem själva? Jag erkänner villigt att det vimlar av folk som jag anser inte är värda ett vitten. Precis som jag vet om att det finns folk som jag är totalt betydelselös emot.

Livet är ju en hierarki och jag tror att om man blundar för det så blir det rätt svårt att leva eftersom livet inte anpassar sig efter våra påhittade socialmoraliska satser.

Men, men jag tänker inte fundera vidare, jag är bäst helt enkelt ;-)) och nu så skall jag fortsätta städa och sedan dra till Ikea för lite småshopping.

Ett sista ord....Under rätt omständigheter så tror jag vilken människa som helst skulle kunna bli en ny Hitler likaväl som en ny Moder Theresa

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Du har helt rätt! Här i Sverige börjar en ny omgång av Idol ikväll, och då om inte annat får man det bekräftat att:

1. en del saknar varje tillstymmelse till självkännedom
2. en del gör allt för att bli berömda
3. en del passar helt enkelt inte till vad som helst

Jag brukar tycka att det är så pinsamt emellanåt så att jag måste byta kanal, men kommer ändå att sitta klistrad!

MB sa...

Rexxie: Men så är det ju tyvärr, man blir helt förtvivlad över hur folk kan ha så lite självinsikt och dessutom bjuda på det så generöst,så det är ju inte konstigt att man sitter som limmad