onsdag, november 21

Dagens Dåliga Föräldrar

Ibland undrar jag varför alla förståsigpåare alltid måste lägga in så mkt i saker och ting…eller snarare i det här fallet klaga på avsaknaden av saker.

Varför inte bara ta det för vad det är…en fantastisk saga som har glatt både stora och små världen över.

Måste allt vara samhällskritiskt och ha agendor för att upplysa folk om saker och ting…är inte en stund avkoppling lika mkt värd ifall det inte finns ngt tjusigt skäl?

Det var ett jäkla tjatatande om VR och dess reklam för horeri….Och det ständiga argumentet att barn läser den…

Ursäkta mig men är det inte upp till föräldrarna att hålla koll på vad ungarna läser?

Och hur kommer det sig att VR är så farlig jämfört med alla spel och saker där man lär sig döda en fiende på det mest bestialiska sätt….

Jag tycker nog att svenska föräldrar borde ta sig en titt i spegeln och försöka ta reda på ifall de inte har lite ansvar trots allt för sina barn….och inte lasta skola och samhälle för allt som de själva inte vill ta hand om….blir det fel på ungarna så är det till största delen föräldrarnas fel!

Inte någon annans!!!

Och det här är ett ypperligt exempel på en förälder som jag anser är ute och seglar….”kvaliteten suger på billiga märken” Bullshit!!!

Tar man sig tid så går det att hitta bra saker som inte kostar skjortan, men då saknas iofs den lilla etiketten från Ralph Lauren ;-)

Nej det är bara ytterligare ett exempel på en förälder som använder ungen för att hävda sig…

Jag undrar när föräldrar skall inse att det är inte dyra saker som får barn att känna sig älskade och sedda, det är tid och intresse….

Men det är klart är man upptagen med att "förverkliga" sig själv så är det kanske enklare att öppna plånboken…

Uppriktigt sagt så tycker jag en del föräldrar är konstiga….om jag var inblandad i ngt när jag var liten så frågade alltid mina föräldrar om min del i det och varför det hände….dagens föräldrar skyller på alla andra ifall ungen råkar ut för ngt…och det gäller allt från mobbing till vandalism och rån av äldre och taskiga betyg….för det beror ju aldrig på dem själva att ungen har problem!

Jag undrar hur morgondagens samhälle kommer att bli med alla dessa märkesfanatiska egotrippade ungar kommer att bli?
Och som tror att resten av mänskligheten är till för dem utan att det skall göras ngt tillbaka i gengäld!

Inga kommentarer: