fredag, december 14

Hitler och Tomtedräkten

Ibland så undrar jag om inte folk har för lite att göra?

Varför bli så himla upprörd av en kalender?

Hade det varit piloter och stewards som stått i badbrallor så hade alla tyckt att det var lite skojigt, nu råkar det vara kvinnor och då måste det givetvis handla om förtryck i alla former.

Att sedan Ryan Air frågat om det fanns några som ville vara med spelar ju ingen roll, kvinnor är ju så fruktansvärt dåliga på att fatta egna beslut.

Det var säkert ngn stor stygg man i ledningen som lovade dem lite rabatt på senaste mascaran från Lancôme ifall de visade sin lilla mage.

Det är lustigt, världen håller mer eller mindre på att förstöras pga av alla miljöutsläpp, bla av de stor a flygbolagen…

Bryr sig ngn liten feminist?

Nej, det är kalendrar med kvinnor som är det viktigaste. Snacka om prioritering!


Och här är ännu en idiot som anser att alla andra skall tycka som hon…

Sorry, men jag tycker nog inte att en piercing i näsan är det snyggaste på en Lucia, trots att jag själv haft piercings.

När skall folk inse att man inte kan kräva att få se ut hur man själv alltid vill i alla lägen?

Det är ungefär som om en tomtenisse eller stjärngosse skulle dyka upp i Hitler-outfit!

Herregud, det gör väl inget…

Ibland undrar jag vad som har hänt med Sverige? Har intelligensen gått ner dramatiskt de senaste åren bland de som är yngre?

Eller har det ngt att göra med alla dåliga föräldrar där ute som skiter i att lära sina barn respekt för sina medmänniskor ;-)

Och pumpar dem fulla med skiten att det enda som är viktigt är de själva, alla andra skall bara acceptera allt, annars känner sig den lilla Lucian kränkt.

Nu tänkte jag visa lite foton av hur det ser ut där jag bor efter att de gjort i ordning området









5 kommentarer:

Anonym sa...

hej! Sevilla är så vackert. Jag bor i Malaga sedan ett och etthalvt år, uppskattar din blogg för att jag helatiden kan nicka, le, roas och kännaigen mig.

mvh Bettan
http://imea.blogg.se

Anonym sa...

Nej, "alla" hade inte tyckt som du.

Att feministerna i Sverige företräds av Gudrun Schyman och annat drägg är en sak, att de håller på att gnäller över att män och kvinnor i Sverige inte har samma lön är en annan...båda lika korkade. Att jämföra en kommunalanställd sjuksköterska med en privatanställd tekniker funkar inte, vad alkoholist-kommunisten än tror. Kvinnor är sämre på att kräva högre lön, vilket förklarar skillnaden i jämförbara jobb i den privata sektorn (det är inte många procent och det är faktiskt kvinnornas eget fel oftast att de inte får mer).

Men hur som helst, trots att feministdiskussionen i Sverige är ett skämt (vi råkar faktiskt fortfarande vara det mest jämlika landet på jorden, vilket dock kommer ändras inom några år när vi inför Sharia-lagar) så hjälper det ingen att fortsätta behandla kvinnor som objekt. Det spelar ingen roll hur lustigt det är, vi som art har inte kommit så långt att vi kan skoja om det. Alltför många män ser fortfarande kvinnor som vandrande hål med pattar, för att uttrycka det krasst.

Nån gång i framtiden kanske vi som art eller iaf samhälle har kommit långt nog så att alla förstår att det är på skämt, men där är vi inte idag.

Hade vi inte sett på kvinnor som objekt så hade vi kanske sluppit Big Brother gänget, Olinda/Linda/Gelinda/Belinda etc. Det vore nåt det, att aldrig mer behöva hoppa in på en kanal med en råful norsk "kvinna" och en "man" (Adam Alsing är det tror jag) som ser i stort sett likadan ut. Vidriga människor som har programmet, vidriga människor i programmet och det är samma grundtanke bakom ett sånt program som de flesta "vika ut" bilder. Det handlar om att se på människor som objekt, visa upp idioterna.

Nej tack, spärra in idioterna i stället. Måste de ha rätt att existera så röstar jag för att man inte ska behöva se dem iaf.

MB sa...

Bettan: Sevilla är vackert, men man tröttnar efter några år när man bara ser kaoset överallt. Trivs du i Malaga? Det enda jag sett av stan är flygplatsen :-(
Och tack för berömmet :-))

Illwill: Ord och inga visor...

Tro det eller ej, jag är för jämlikhet så långt det går, men jag tycker att man får inte heller glömma de naturliga skillnader som finns, vilket många verkar göra. Att vara jämlik är inte detsamma som att vara likadan.

mymlan sa...

Mäh! Nu var du själv lite fördomsfull tycker jag. :)
Det finns väl kvinnor som är både piloter och stewards. Och män som är flygvärdar också, även om de inte var på utviken. :)

/mymlan

MB sa...

Mymlan: Men flygvärd är väl det svenska ordet för steward? Min point är att hade det varit killar i kalendern så hade inte folk reagerat på samma sätt. Tyvärr så har jag aldrig sett en kvinnlig pilot under alla gånger jag flugit, jag vet att de finns, men tyvärr tror jag inte de är så vanligt förekommande :-(

Sedan vet jag inte om fördomsfull är rätt ord för mig? Men jag tycker att Lucia som kommer med ljuset inte riktigt passar i en näspiercing då det leder tankarna till ngt helt annat, då kunde Lucia lika gärna komma i trasiga jeans och dreads...