måndag, december 10

Måndag och FBA

Måndag igen, och en ny underbar vecka som är full av äventyr….

Som ni vet så är jag lite hooked up på svart för tillfället….och nu i helgen när Florre och jag var ute och promenerade så såg jag en svart gran och nu är jag helt sjuk av habegär….

Visst jag vet att det är tacky, men enligt mig så är det tacky på ett coolt sätt….och som modeguru så har jag alltid rätt ;-))

BTW, ni har väl sett att Ilva är med i FBA! Fattar ni vilken ära det är att vara med bland dem som tävlar!!!

Jag har redan röstat…

Och nu är det er tur, och röstar ni inte på Ilva så kommer jag att skvallra för tomten så ni inte får ett piss i julklapp mer än möjligtvis en jäkligt svår kronisk bihåleinflammation.

Något som jag tycker är jäkligt trist med att vara en svensk bloggare är att vi är så förbannat dåliga på att ställa upp för varandra och stötta när vår hjälp behövs! Så jag tycker vi kan skämmas lite allesammans.

Oftast handlar våra inlägg om hur bra vi är, eller hur himla synd det är om oss, eller den tredje varianten där man mer eller tvingar sina läsare att komma med små käcka kommentarer för att bekräfta ens ego…

Jag misstänker att jag faller in i den första kategorin ;-)


Och nu har jag gett upp!!!

Det blir nya tvättbara gardiner, jag har tröttnat på att hitta kiss på dem varannan dag….

Och nu är biljetten till Sverige beställd, så i slutet av januari drabbar jag landet i norr ;-)

Och som sagt nu skrider ni till handling och röstar på Ilva, istället för att sitta där och tänka att er röst inte spelar ngn roll….

DET GÖR DEN!!!

Annars vet ni vad som kommer med tomten ;-)

(Och precis som Rexxie påpekar i sin kommentar så är det Ilvas engelska blogg Lucullian Delights som är med och tävlar i kategorierna Best Food Blog (Rural) och Food Blog of the Year)

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Hahaha, vad hände med klädnypan du utlovade då?

För att hjälpa Ilva kanske vi borde påpeka att hon är med i två kategorier, nämligen Best Food Blog (Rural) och Food Blog of the Year och att hennes blogg heter Lucullian Delights!

Så där, nu är det bara att rösta (vilket jag har gjort och så hoppas jag att tomten kommer)...

MB sa...

Rexxie: Tack, ibland så tänker jag inte fullt ut ;-) klädnypan är för snällt, får jag som jag vill så klipps ballarna av ;-))

Rexxie sa...

Nänä, inget klippande! Tänk vad hemskt om du får prostataproblem när du blir gammal och Florito kommer ihåg ditt klipp-resonemang... :-)

MB sa...

Rexxie: Det är sista utvägen ifall inget annat funkar, men det är emot mina principer så det blir nog hellre gardinlöst i så fall.

Hehe, jag skulle vilja se Florre försöka....