onsdag, december 12

Sex and the Hyacinth

Varför är det alltid alla andras fel det som ens barn väljer?

Har inte föräldrar ngt att säga till om idag när det gäller barn?

Visst, jag vet att omgivningen kan ha stort inflytande på en svag individ.

Men att tro att allt beror på Victorias Secret och andra underklädesföretag, och totalt bortse ifrån sitt eget inflytande är väl att göra det en smula bekvämt för sig?

Hade jag haft barn så hade jag haft både en och två synpunkter ifall min dotter hade tyckt att sexighet gick före intelligens.

Visst det handlar ju även om vad man har för tillgångar sas, är man inte smart så får man använda det man har.

Det är lite samma resonemang som om jag skulle säga att mina hundar är aggresiva bara för att grannen inte klappar dem tillräckligt mkt, korkat eller hur ;-)

Men det resonemanget är tydligen helt ok för föräldrar att köra med när det gäller deras barn, på ngt sätt så det enda föräldrar behöver göra är att bidra med spermier och ägg till barnet, sedan är det skola, samhälle och alla andra som har ansvar för barnet.

Jag må ha varit bortskämd och omhuldad till max, men nog ansåg mina föräldrar att det var de som hade ansvar för hur jag blev.

Jag är fortfarande bortskämd men jag vet också vad som är rätt och fel. Och jag har framförallt fått lära mig att ta ansvar.

Men nu över till mina hyacinter som börjat blomma, de står här bredvid mig och luktar himmelskt… Lustigt hur lite doft kan göra en på så gott humör :-)

Idag skall jag försöka leka duktig och städa huset, vi får se om det blir mer än en tanke bara ;-)

Dessutom så har jag lite smått börjat fundera på vad vi skall ha för mat i jul, det finns inte så många vegetariska alternativ här nere, och de få saker som finns kostar skjortan.

Men nu gott folk skall jag ägna mig åt kaffet, ciggen och njuta av mina underbara lila hyacinter :-))))

Inga kommentarer: