tisdag, december 4

Please Kill Me.....Not

Kalla mig dum, men varför måste man alltid berätta allt?

Visst skall man vara ärlig med vem man är, men man måste också inse när man skall hålla tyst om en del saker.

Inte sjutton ställer man sig och talar om för skatteverket att man har ett konto på Caymanöarna med några miljoner på när de kollar en ;-)

Eller säger att man avskyr barn i en grupp med nyblivna rabiata mammor ;-)

Som sagt man skall vara rak med vem man är, men när det gäller situationer som faktiskt kan skada en, då tycker jag att man kan hålla tyst om vissa saker.

Men det är ngt som förbryllar mig en smula ibland med hbt-folk, "de" måste alltid skrika ut vilken planhalva de spelar på, men vägrar att ta konsekvenserna.

Visst är man beredd att åka på däng då skall man tala om för gänget med bögknackare att man visst gillar rumpa, eller att man har svart påbrå mitt under ett Ku Klux Klan möte…

Missförstå mig rätt, visst skall folk respektera ens val, men då måste man även själv respektera andras val och åsikter.

Och om folk nu inte råkar tycka om ens sexuella läggning så måste man faktiskt acceptera det…

För det finns massor av läggningar som de flesta homosexuella inte sympatiserar med….

Och om vi har rätt att dissa vissa saker så måste andra ha samma rätt.

Nu menar jag inte på ngt sätt att det skulle vara ok med misshandel, men i en situation där man kan riskera att bli ihjälslagen så tycker jag kanske att ens drift att säga sanningen kanske skall tryckas ned en smula till förmån för överlevnad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är både rak o ärlig,, men visst väljer jag till "vem" jag är det!
"tala är silver,
tiga är guld"
Undrar vad platina "står" för?

Vi på Kantarellen sa...

Jag har med åren lärt mig att inte alltid uttrycka mina åsikter... oj, så mtcket enklare livet blev.

Åsikterna har jag, men de behöver inte alltid rulla över läpparna.

MB sa...

Anonym: JAg tycker nog man skall vara så rak som möjligt hela tiden, men i vissa lägen så bör ens säkerhet gå före....

Mamsen: Men det är ju det som är det roliga att låta dem rulla o se folks uttryck ;-))) Nej, jag förstår vad du menar...