onsdag, januari 16

Anitras Glatta Liv?

Herregud vart är vi på väg egentligen?

Vad är nästa steg? Att förbjuda reklam där folk inte ser ut som du och jag, dvs gamla, lönnfeta och allmänt fula?

Jag vet inte hur det är med er, men jag gillar reklam som faktiskt använder sig av vackra och sexiga människor. Inte fan vill jag köpa kallingar där de använt Leif ”Loket” Olsson som modell,

jag ser ju mkt hellre en photoshoppad bula på Beckham.


Lokets nya kalsonglinje?



Bekhams Bula



Kanske RFSU får en ny
glidmedelsmodell?


Inte heller vill jag se Anitra Steen rödbrusiga ansikte göra reklam för Kellogs nya mirakelflingor

Jag vill se en smal slimmad kvinnlig modell i rött som är ett omöjligt ideal att uppnå, så vida man inte är en alien.

Jag vill att mina dyra kläder, skor och krämer skall säljas av sexiga, unga och vackra människor. De får mig nämligen att tro att jag kan se likadan ut. Skulle Anitra eller Loket göra reklam för mina hudkrämer så skulle jag inte köpa skiten, tvärtom jag skulle hålla mig så långt borta ifrån krämen som möjligt!


Hur kul kommer det att bli att läsa en tidning ifall det här skulle gälla? Nu kan även du se ut som Martin Timell i de nya jeansen från Acne eller Whyred! Fy fasiken säger jag bara!


Det här tycker jag är en superbra ide!

Som ni vet så har jag inte mkt till övers för dagens unga beroende på deras urtaskiga föräldrar som totalt skitit i deras uppfostran. Ungarna behöver lära sig att saker och ting får konsekvenser!

Det är som Florres elever som tror att de inte behöver plugga till ett prov och sen blir urförbannade för att han underkänner dem med konsekvensen att de måste gå om kursen.

Om man inte lär sig respekt och ansvar hemifrån så går samhället åt helvete! För hur kan man kräva att andra skall respektera en om man inte är beredd att göra samma sak tillbaka?

Dagens unga har fått för sig att allt skall serveras på silverbricka och att inget har ett pris. Man kan säga och göra precis vad man känner för. Men accepterar inte att bli behandlade på samma sätt tillbaka, då ylas det genast om krav på respekt och ansvarstagande!

Och de mesiga föräldrarna sitter bara och mumlar ngt om att skolan och samhället måste ta sitt ansvar för Pelle som inte fattade bättre, för de har ju absolut inget ansvar för hur Pelle beter sig ;-)

Fan vet om det inte vore bättre att samhället tog hand om alla ungar som föds och hade enorma barnkrubbor där de fick växa upp med staten som enda förälder.

Klimakterie Häxan har gett min blogg ”You make my day” priset :-)

Oerhört smickrande och skoj, då jag ibland känner mig som en gammal dinosaurie trots mina unga år ;-)

Tydligen så är meningen att man skall skicka vidare priset till 10 läsvärda bloggar, tyvärr så har jag inte tio bloggar på min favoritlista :-(

Men jag tänkte istället nämna ett par bloggar som jag uppskattar mkt!

Ilva

Blogge Bloggelito

Isabella

Louise P

Deep Ed

Oscar S

Sen finns det iofs ett par som jag läser bara för att irritera mig, men det vore lite taskigt att lämna ut alla dessa martyrer ;-)

Inga kommentarer: