torsdag, januari 17

Dödligt Mode

Det är lustigt det där med hur vi vill att vår drömpartner skall se ut ;-)

För oavsett hur väl vi vet vad det är vad vi vill ha så slutar det ändå med att det är ngt helt annat man väljer.

Det som många glömmer när de ställer sådana här krav/önskningar är kemin, för oavsett hur gullig och omtänksam en man/kvinna kan vara så innebär det ändå inte att det klickar.

Florre har iofs utseendet som min sk drömman skulle ha men för övrigt…

Jag var helt övertygad om att min framtida man skulle vara ”talkativ” utåtagerande, ha ett kreativt yrke, och gärna komma ifrån en tjusig familj så jag fick en liten tiara att sätta på huvudet ;-)

Florito är så långt ifrån det där man kan komma! Lågmäld, eftertänksam och jobbar som professor på universitet, iofs så kommer han från en tjusig familj med vapensköld men det fick jag inte veta förrän långt efter jag träffade honom.

Och nej, det är inte en viktig sak, utan mest en lustighet eftersom när jag träffade Florito första gången inte brydde mig det minsta om vare sig utåtagerande eller tiaror utan bara hans vackra ögon!

Det sa nämligen bara klick när jag träffade den här underbare mannen som jag nu är gift med och är lyckligare än jag någonsin trodde att jag skulle bli!

Innan jag träffade Florito så försökte jag ha förhållanden med män som passade in på den där drömmen jag hade men det sket sig alltid! Då fattade jag inte varför men nu gör jag det.

Drömmar är en sak men verkligheten ngt helt annat, och precis som man brukar säga så överträffar verkligheten dikten
med hästlängder :-)

Det här är en sak jag aldrig någonsin kan förstå!

Jag kan förstå ifall man hatar och avskyr en människa på grund av olika saker, det är trots allt en drift i oss som behöhöver komma ut då och då, men att gå därifrån till att försöka döda och hota… Nej!

Vad är det som gör att man tycker sig ha rättigheten att avsluta en annan människas liv på sådana dumma grunder?

Jag kan förstå att man gör som pappan i Rödeby, jag hade gjort samma sak fast förmodligen hade jag skjutit allihopa som hotade min familj och son. Men det är en annan sak att bli hotad och förföljd så man måste försvara sin familj och deras liv.

Men att bara vilja döda för en sexuell läggnings skull?

Nu över till ngt lättsammare…

Såg att ngn liten fashionista satt betyg på kläderna hos våra politiker…

Kan ses som töntig måhända men jag tror faktiskt att hur man ser ut spelar stor roll när man har ett yrke som skall inge förtroende.

Men svenska politiker har långt kvar innan de är som sina amerikanska och engelska kollegor.

Jag tror att det är den socialdemokratiska jantelagen som tyvärr får de flesta att tro att budskapet allena är det som spelar roll, icke!

I vår utseendefixerade värld så spelar både kläder, frisyr och tänder roll.

En politiker som ser ut som en slashas inger inte förtroende, man måste sas klä sig efter sitt budskap. Vilket svenska politiker är urdåliga på!

Lite som att komma in i en jättesnobbig och dyr affär och expediten står i trasig omoderna kläder, jag skulle tveka både en och två gånger innan jag köpte ngt där, likaväl som en djurrättsaktivist skulle se väldigt suspekt ut i pälsjacka och stor skinnväska.

Visst det kan tyckas både dumt och fördomsfullt då det är jobbet som skall bedömas, men när man bara ser ngn på tv och inte själva jobbet i sig så har man inte så mkt mer att gå på än det som sägs och hur personen i fråga ser ut.

Jag skulle gärna vilja bli politiker för att kunna påverka och jobba för människor och deras rättigheter. Men jag tror inte att det skulle funka speciellt bra då jag är en av de där djurrättsaktivisterna som bär päls och skinnväska.

En annan dröm jag har är att arbeta med välgörenhet, att kunna hjälpa människor som inte har det lika bra som jag.

Välgörenhet är ett otäckt ord, men jag tror det behövs i dagens samhälle som inte bryr sig det minsta om utslagna människor som inte har eller får en chans att komma in i samhället igen.

Nu kanske ni tycker det här rimmar illa med mitt ibland rätt så högerorienterade resonemang.

Men jag anser att vi alla har ansvar för varandra, och det innebär att kan man hjälpa så bör man göra det. Det handlar inte om att försöka vara god utan om att hjälpa en annan människa som inte har samma möjligheter som en själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja!

Jag har skrivit en bloggpost om jantelagen och varför den spelar till attraktiva mäns fördel! Titta in, jag tror du kommer tycka det är intressant!

http://www.c-r.se/2008/01/22/varfor-jag-alskar-jantelagen/

//Nomaggiz