lördag, februari 23

Melodifestivalen

Jag sitter här efter att ha sett melodifestivalen och jag är lite småchockad! Vad har hänt?

Sämre får man ju leta efter!


BWO var ju iofs coola som alltid, men låten lät som allt annat ifrån dem, tyvärr inte av det bättre slaget den här gången.

Mickey fick mig att gå och hämta mer kaffe…

Frida fick mig att tänka på ett kvidande djur som inte fick luft… Eller är det ngt nytt att man def inte skall kunna sjunga alls utan bara ha en förfärlig dialekt?

Therese gillade jag iofs, men låten är en sån man har hört massor av gånger, förra året var det visst ngn med ljus i näven som gjorde en bättre variant. Klänningen var inte mkt bättre den…
Och vem hade lagt på tre års förbrukning av mascara på stackarn, hon kunde ju knappt öppna ögonen.

Ainbusk var patetiska, vad är det med 45 åriga ”tjejer” som försöker se ut som mulliga små rosa bakelser och sjunger så man somnar på stört. Vore det inte mer effektivt att dela ut sömnpiller till Europa istället?

Caracola trodde jag skulle vara ngn slags ordlek med Canvråla dvs Carola. Men det är klart om de plutar med munnen och vickar på arslet så kanske folk missar hur dåliga de är… Klänningarna såg ut som ngt från Myrornas festavdelning. Caracol betyder förövrigt snigel på spanska ;-)

Eskobar trodde jag var lite kultstämplade så vad i herrans namn gör de i tävlingen? Tyvärr var de lika dåliga som resten…

Patrik är lika sövande som de rosa bakelserna… det enda som jag gillade var den lilla rosetten han hade under hakan.

Nej är det här standarden på årets låtar så skäms jag!

Kristian Luuk avskyr jag, han är så överskattad så det skriker om det, en vuxen karl med kiss och bajshumor, och sidekicken Nour fick mig att stänga av ljudet efter att ha hört henne två gånger…

Kanske håller jag på att bli gammal, men jag anser att skall man vara med i en musik och sångtävling så SKA man kunna sjunga, eller åtminstone ha så pass mkt teknik att falla tillbaka på så att rösten inte spricker efter två toner.

Uppriktigt sagt så tror jag att de som håller i tävlingen och sköter allt har blivit en smula hemmablinda. Eller förstår de inte att resten av Europa är fan så mkt mer tävlingsinriktat än vad vi räknar med?

Eller kanske man skall kalla det arrogans, vi tror att vi är så bra så vi kan skicka vilken skit som helst och ändå hamna i topp! Kanske Carola har smittat resten av oss?

Nej, kan ngn snäll jäkel därute skriva ett bidrag åt mig så lovar jag att ställa upp… och vinna!

För i min värld så skall man prestera och leverera ngt när man står på scen, inte bara vicka på röven och tro att det kvittar hur man bräker…

Klarar man inte av att göra det, då har man inget på en scen att göra…

Inga kommentarer: