torsdag, mars 13

Obama, Toan och Lyftet

Den här kvinnan tror precis samma sak som jag, att Obama inte kommit fullt lika långt ifall han inte råkat vara svart.

Och nej, det handlar inte om rasism, däremot att se saker för vad de är.

Ibland har man en fördel i att vara kvinna, man, svart, bög eller ngt annat. Och man är dum ifall man inte utnyttjar en sådan sak till sin fördel anser jag.

Men ibland så ser man inte skogen pga alla träd. Dvs att ibland så ser man inte vad en person kan utan bara vad han/hon är och att det är på tiden att kvinnan, mannen, bögen osv får just det där jobbet bara för att göra en markering.

Jag antar att det här är menat att vara lite dråpligt och ännu en artikel om dumma amerikaner…

Men jag undrar verkligen vad som fick henne att frivilligt sätta sig där i två år?

Och varför just badrummet? Varför inte sängen, vardagsrummet eller köket?

Var hon ledsen, arg, deppig eller vad? Och bestämde sig för att dra sig undan världen?

Den här killen ser ju ut som en liten ängel men med en djävulsk glimt i ögat…

Jag förstår ärligt talat inte denna hysteri om att folk vill försöka se så bra ut som de kan…

Visst han är ung, och manligheten skulle säkert komma om några år…

Som jag sagt tidigare så den dan mitt utseende börjar åldras så är det kniven nästa…

Än så länge så ser jag väldigt ung ut konstigt nog, men jag tror det beror på mina gener…

Det är väldigt få som lyckas pricka min riktiga ålder när de ser mig, de flesta brukar tro att jag är runt 28-30, vet inte om det beror på min klädstil, mitt sinnelag eller min släta hud och avsaknad av rynkor och kråksparkar?

Men jag skäms inte för min ålder om ngn nu trodde det, det handlar mer om vad JAG tycker än vad omgivningen gör. Och jag är inte heller rädd för att bli gammal, snarare tvärtom, jag vill gärna bli gammal och se tillbaka på ett liv som rymt mkt.

Hos Hotspot har det varit en diskussion om ansvar för sina läsare, främst då när det gäller modebloggar, men jag tycker nog att man kan applicera den diskussionen på oss alla.

Lite senare så tänker jag skriva ett inlägg om hur jag resonerar runt det där…

Men nu skall jag sätta igång och tvätta….

Jippie… not! ;-))

1 kommentar:

Klimakteriehäxan sa...

Kan inte du ta och läsa min post i dag om Obama och Hillary?