måndag, april 21

Ge Fan I Mina Cigg!

Jag vet att rökning inte är bra men jag blir så trött när jag läser sådant här.

Tänk er om fetma skulle bekämpas på samma sätt… dvs feta skall stå på speciella ställen, inte få äta vad de vill då de ev kan förstöra sina lägenheter med matos och få golvet att sjunka pga sin tyngd. Bli allmänt betraktade som dumma.

Jag går villigt med på att stå ute i kylan när jag är ute och tar en öl med mina vänner de gånger jag är hemma i Sverige, jag finner mig i att folk stirrar på mig som om jag vore ngt som katten släpat in när jag råkar tända en cigg medan jag väntar på bussen. Jag betalar en smärre förmögenhet för att få mina cigg. Men nu börjar jag faktiskt tröttna på den här förföljelsen.

Om den svenska staten är så jäkla mån om min hälsa så kanske den skulle ta och fixa resten av samhället med.

Dvs utrota fetma, låsa in alla psyksjuka, bota alla jäkla fredagsalkisar som inte klarar av att se Big Brother utan en flaska rödtjut, medan de försöker maskera det som avkoppling.

Fixa alla köer till sjukhus så att folk som är sjuka får vård och slipper dö eller bli ännu sjukare medan de väntar på hjälp, fixa så att folk slipper jobba trots att de är sjuka för att de inte har råd att vara hemma pga en urusel sjukpenning.

Se till så att alla bilar är miljövänliga, sätta filter på alla fabriksutsläpp och kanske skippa att exportera vapen till länder där det är krig.

Förbjuda alla modetidningar då de uppmanar till osunda ideal.

Herregud varför inte ta och lobotomera hela befolkningen, det vore väl det enklaste ;-)

Fast jag tror iofs inte det skulle bli så stor skillnad med tanke på den svenska flatheten, det mest avancerade vi tycks göra är att ta på oss röda tröjor och tända ljus för div saker. Att försöka göra ngt mer är alldeles för jobbigt.

Men skulle det nu bli ännu svårare att röka i det gamla hemlandet så lär jag inte komma hem så ofta och spendera pengar.

Att röka är mitt val, def inte det smartaste jag gjort men ändock en sak jag tycker ger mig en viss njutning.

Och jag tycker inte om när folk försöker förbjuda mig från att förgylla mitt liv med en relativt harmlös sak som i stort sett endast påverkar mig.

Det här är ngt som vi har en spansk variant av.

Fast här får folk som tror att deras partner ljuger för dem ansöka om att vara med, och de vinner inget annat än själva sanningen sas.

Programmet går mitt i natten så det är inte direkt ngt höjdarprogram om man säger så.

Tvärtom, det är oftast sk white trash som är med, med allt vad det innebär av okunskap och vulgaritet.

Och oftast så handlar det om specifika frågor från den som anmält sig och partnern.

Det som förbryllar mig med den svenska varianten är varför i herrans namn man ställer upp för att få sin byk tvättat offentligt? Inser inte folk vilket intryck de ger?

Dessutom så är ju inte en lögndetektor det mest sanningsenliga, är man stressad så kan det ge fel utslag. Och vad gör man då om hela svenska folket tror att man pippat grannfrun? Och man kanske bara är nervös för att man tycker hon är supersexig i sitt förkläde.

Nej, det är lustigt hur billigt vissa människor säljer ut sig…

Inga kommentarer: