lördag, april 19

Böcker och Operationer

Varför är jag inte förvånad över att den här kvinnan får skit av en del?

Hon utmanar det där som vi blivit hjärntvättade med, att barn är det finaste vi har. Bullshit!

Jag skulle vilja påstå att känner man att man inte är ngt värd som människa utan barn så har man seriösa problem och borde söka hjälp.

Att leva genom andra är inte bra. På ren svenska så är det faktiskt ointelligent. Framför allt så skapar man en oerhörd press på sina barn som känner att de måste leva upp till sina föräldrars idéer.

Och en annan kvinna som också väcker reaktioner!

Jag har egentligen ingen uppfattning om henne, hon lever sitt liv och jag lever mitt.

Men jag kan hålla med henne att det här kan vara en bra bok ifall man har barn och gjort eller gör plastikoperationer.

Givetvis så förfasar sig en del av hennes kommentatorer och istället för att angripa hennes åsikter så talar de om för henne hur ful hon är. Så intelligent! ;-)

Men varför inte undrar jag? Det finns böcker som förklarar hur klockor fungerar, hur cancer funkar, begravningar, köksmaskiner etc.

Så varför inte en bok som förklarar vad en plastikoperation är för ett barn? Jag tror inte boken är direkt riktad till en medelsvenssonpublik som är mer intresserad av vinpavan på fredagskvällen medan de tittar på körslaget, utan mer en publik som kanske lever ett annat liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alla är inte lika starka och självsäkra som du är. Empati och förståelse för att alla inte är som en själv är egenskaper jag värdesätter. Att leva genom barnen är väl bättre än att inte leva alls? Barn är grunden för liv och skulle alla resonera som Schulman så skulle det bli svårt i längden. Oavsett vad man tycker om barn.

Ointelligent eller inte att leva genom barnen, men ibland finns inte alternativen. Kan du förstå det valet?

MB sa...

Jerry: Det var absolut inte riktat åt dig, utan mer åt en annan typ av förälder, den som sjävvalt väljer bort allt till förmån för sina barn.

Du sitter i en lite annorlunda situation.

Empati och förståelse är ngt som jag faktiskt har mkt av, tro det eller ej ;-) Men jag köper inte skitsnack och bortförklaringar.

Och det där var inte riktat åt dig heller, bara för att förtydliga.

Jag hoppas allt är väl med dig?

Anonym sa...

Jag skulle bra gärna vilja ta en titt i den där boken faktiskt, riktigt nyfiken på innehållet. Innan jag kikat i den vet jag inte om jag kan ha någon riktig åsikt om den.