lördag, maj 24

Trista Svenskar!

Alltså vad är fel med Sverige och svenskarna, med andra ord oss?



Varför är det så hemskt ifall Charlotte har gjort skönhetsoperationer? Hon har ett yrke där hennes utseende blir lika mkt bedömt som hennes sång, och skall man gå efter vad svenskar tycks uppskatta så verkar det mer vara utsidan som är viktigast än hennes stämband.

Personligen så tycker jag tjejen ser cool ut, kanske för att jag är van vid spanska sångerskor och deras heavy make, nästan alla här nere ser ut som Perrelli, dvs make och klänningar som avslöjar det mesta.

Kanske är det för att jag är bög, men jag gillar faktiskt tjejer som vågar vara tjejer fullt ut med smink, klackar, långa naglar och enorma hårkaskader.

Svenskar är så fruktansvärt rädda för allt som har med utseende att göra, alla måste passa in i ngn slags mall av lagomhet, det är skittrist!

Fram med folk som vågar ta ut svängarna lite mer både när det gäller kläder och utseende.

Det är så motsägelsefullt, svenskar jagar kalorier med lightprodukter och tränar röven av sig med hjälp av stavar som de springer runt med och ser ut som en galen norrman som tappat skidorna. Men så fort det handlar om att göra ngt mer kirurgiskt så slås det bakut.

Vi lever i ett tidevarv då skönhet och ungdom anses vara det mest åtråvärda, intelligens står inte högt på listan längre.

Trots detta så skriker vi i avsky så fort ngn gör ngt som inte är lagom. Uppriktigt sagt så tror jag inte det handlar om att vi vill vara naturliga utan det är ren avundsjuka på att ngn gör det där som vi själva inte vågar därför att vi vill inte ta konsekvenserna av vårt handlande.

Vi svenskar är hejdundrande bra på att vilja äta och behålla kakan på samma gång.

Själv tänker jag lägga mig på operationsbordet så fort jag har råd och ser att det behövs!

Jag tycker detta hymlande om skönhet är så idiotiskt, vem vill inte vara snygg?

Och om man skall vara riktigt ärlig! Vad är det första man säger om en kvinna? Att hon är intelligent eller snygg ;-)

Och det här är lite bilder på några av Spaniens mest kända sångerskor och trots att de är så sminkade så är det aldrig ngn som tror att de är transor, och btw brösten på Alaska är äkta…




Alaska



Marta Sanchez



Rosa Lopez

Inga kommentarer: