tisdag, juni 17

Gay Brain

Jag kan ju inte påstå att jag är speciellt överraskad av det här…

Självklar är våra hjärnor annorlunda!


Gaybrain



Men när jag berättade det här för Florre så sa han att det här har vetenskapen känt till de senaste tio åren så varför publiceras det som en ny upptäckt?


Jag läste någonstans att kvinnors hjärnor är mer komplicerade än mäns, dvs bättre…


Innebär detta att homosexuella mäns hjärnor är bättre än heterosexuella mäns?


Blir då homosexuella kvinnors hjärnor mindre bra och mer som heterosexuella mäns?


Förvirrande, ne c´est pas?


På de bloggar som skriver om det här så nämns bla möjligheten att kunna påverka sina barns sexualitet, självklart så kommer de föräldrar som kan göra det, vem vill att ens barn skall bli homosexuella?


Oavsett hur nöjd och stolt man är som homosexuell så vill man väl inte att ens barn skall få det problematiskt?


Och i dagens olika samhällen så är det tyvärr fortfarande ett problem att vara homo.


Inte så mkt för den som är det utan för omgivningen som inte alltid är så uppmuntrande.


Hade jag själv velat ha barn och haft möjligheten att välja deras sexualitet så hade jag nog gjort det mer mainstreama valet.


Nu måste jag dock få kasta lite skit, jag trillade in på den här bloggen när jag läste det som skrivits om ämnet och jag tycker det här är så talande för många kristna.


Man bortser ifrån fakta därför att det skulle omkullkasta ens tro.


Ungefär som de människor som under slaveriet trodde att svarta kände mindre smärta, därför att det skulle göra de svarta mer lika dem själva…

Inga kommentarer: