måndag, juni 30

Åsnan och Porr-Niklas

Jag undrar vad det är som får en att bestämma sig för att ta sitt pick och pack och starta en vandring genom Europa?

Jag beundrar
människor som bestämmer sig för sådana här saker, ännu mer gillar jag att han tog med sig sina åsnor på trippen, men givetvis så måste ju stackarn komma med dem till Sverige där byråkrati är det viktigaste, tack och lov så fanns det justa människor bland tullarna :-))




Den här killen skulle jag vilja slå i huvudet med alla de porrtidningar han hatar så mkt!



Hur kan man tro att man har rätt att bestämma vad andra människor skall läsa?

Det finns massor med böcker och tidningar som jag tycker illa om men inte sjutton skulle jag få för mig att försöka få bort dem från en butik ifall jag jobbade där…

Alla har inte samma smak som jag, tack och lov!

Jag tycker Niklas är mer än lovligt förmäten i sin syn på vad som är acceptabelt.

Det är tur att han inte var anställd hos mig för jag hade avskedat honom!

Det jag undrar lite över är varför han återvänder år efter år till ett ställe där han mår så dåligt?

Och varför accepterade han inte sin chefs förslag om att slippa hantera de ”hemska tidningarna”?

Och för övrigt så verkar det ju inte vara
första ggn han är inblandad i en sådan här sak…

Kanske han har hakat upp sig lite, eller så är det som man brukar säga om alla som är homofober att de egentligen är bögar själva, dvs Niklas gillar porr men vågar inte erkänna det för sig själv ;-))

Vad människor som den här stupida killen inte verkar fatta är att porr finns av en mkt enkel anledning, folk vill ha det därför att det fyller en funktion i deras liv!

Precis som många andra bloggar har skrivit så undrar jag lite vad som skulle hända ifall en råfeminist bestämde sig för att börja plocka bort alla tjejtidningar från ställen då de cementerar en förlegad kvinnosyn?

Eller en satanist som plockar bort bibeln från en kristen bokhandel… osv

Kanske jag skulle ta anställning i en matbutik och tvinga dem att ta bort alla köttprodukter, jag är ju vegetarian, därför måste alla andra göra som jag vill…

Nej, kan inte ngn vara snäll och skicka ”stackars” Niklas någonstans så att man slipper honom för ett tag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det handlar inte om vad Niklas gillar och inte gillar och eventuellt vill tvinga på folk eller inte tvinga på folk.

Det handlar om rätten att själv få definiera vad som utgör ett arbetsmiljöproblem och vad som inte gör det eftersom det som utgör ett problem för Niklas kanske inte utgör ett för dig.

Arbetsmiljölagen, som är en samverkanslag, föreskriver att ingen ska anpassas efter arbetet, utan att arbetet ska anpassas efter människan. Om Niklas upplever att han har problem med porren på sitt arbete ska han ta det med sin chef. Om chefen sedan vägrar göra något åt det kan skyddsombud eller Niklas fackliga organisation driva fallet, slutligen till arbetsmiljöverket.

Jag tycker att det är fel av dig att framställa Niklas på det sättet du gör. Han är ingen offentlig person och har inte bett om detta.

Alex sa...

Nicklas Ericsson!

Niklas uttrycker sina invändningar mot porren, och chefen på macken tillmötesgår honom genom att anpassa hans arbetsuppgifter så han slipper bli kränkt eller upprörd.

Niklas behöver inte handskas med tidningarna på något vis, som är otillgängligt placerade och dessutom dolda bakom vitt papp.

M.a.o. har arbetet anpassats efter människan, och Niklas har definitivt haft rätten att själv definiera vad som är ett arbetsmiljöproblem.

Däremot kan Niklas inte kräva att alla individer ska anpassas efter honom, det skulle i så fall vara en extrem tolkning av lagstiftningen.

I en sann demokrati får man lära sig att förhandla och jämka sig fram till en lösning. Att alla får sin vilja igenom och blir nöjda till hundra procent finns inte.