tisdag, juli 8

Martyren Bella

Kalla mig cynisk och tom elak ifall ni vill, men jag undrar om inte Bella faktiskt har rätt när hon martyrlikt säger att det är hennes fel att Robin blev misshandlad.

Jag personligen upplever inte Bella som speciellt provocerande utan snarare rätt korkad, ja jag vet att hon tjänar pengar på sin blogg, men tjejen har ett företag i ryggen som förmodligen hjälper henne en smula.


Men rent åsikt och erfarenhetsmässigt så skulle jag vilja påstå att tjejen är rätt blåst.

Eftersom hon ofta och gärna talar om vilken välbesökt och stor blogg hon, och framför allt genom de mindre trevliga kommentarer som hon får på en jämn basis inse att alla inte gillar henne.

Att då ideligen hänga ut folk med namn och bild som hon gör blir då rätt oansvarigt i mina ögon.

Visst råder det åsiktsfrihet i Sverige, men det innebär inte att man skall låta sina vänner eller familj betala priset för ens åsikter.

Om jag skall jämföra med mig själv så har jag rätt starka åsikter som jag vet kan trampa folk på tårna ibland, därför blandar jag heller inte in vare sig vänner eller familj i den här bloggen, om ngn har problem med mina åsikter så skall jag svara för dem inte mina närmaste.

Jag vet att mkt av populariteten Bella har är baserad på hennes dokusåpaliv, dvs folk får veta allt hon gör från bajspapper till hemorrojdsalva under ögonen. Men någonstans så måste man dra en gräns när det gäller vad som skall berättas och avslöjas.

Visst kan man tycka att i den bästa av världar så skall alla kunna tycka vad de vill, se ut hur de vill, gå var de vill…

Tyvärr så ser inte samhället ut så. Man måste ibland tänka på vad man säger likaså på var man går en sen natt.

Jag skäms inte det minsta för att jag är bög men inte sjutton skulle jag trava igenom en hop med skinnskallar bara för att visa att jag vågar, inte heller skulle jag klä mig superlyxigt och gå genom ett slumkvarter.

Lika lite skulle jag hänga ut min familj och vänner när jag vet att bara blotta min existens kan ses som provocerande.

Och därför anser jag att ansvaret faktiskt ligger hos Bella, hade hon inte hängt ut Robin i sin blogg så hade folk inte vetat att de var vänner och därmed hade killen kunnat undvika att bli misshandlad för den sakens skull iaf.

Man tycker ju att den där flaskan som hon fick kastad på sig borde lärt henne att det finns idioter.

Jag menar inte på ngt sätt att hon skall sluta tycka saker eller basunera ut sitt lyxliv och fejkade adelskap men kanske inse lite mer att gör man sådana saker så finns det alltid ngn som inte har en gräns.

Nu kanske ni tycker jag är elak men jag anser att man har ett ansvar både som individ och bloggare gentemot andra, har man åsikter som inte direkt är lättsmälta för alla så måste man tänka på de som finns runt en, de skall inte behöva ta stryk eller kommentarer bara för att jag skall kunna exercera min rätt att säga vad jag vill när som helst.

Om man nu som Bella bygger sin popularitet på att visa hela sitt liv så bör hon kanske förbereda människor att de kan få skit för det hon säger och tycker, alla uppskattar inte att få höra att feta människor är äckliga osv. Och det är rätt mänskligt att tro att folk som umgås med en person även har samma åsikter. Naivt, men så enkelspåriga är en del tyvärr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt inlägg. Ok säga vad man vill om Blondinbella, men du känns som en ganska tragisk person som inte vågar stå för att du är den du är. Ok jag håller inte med Blondinbella och jag skulle inte hänga ut mina kompisar i en blogg. Men jag skulle heller inte gömma mig vilket verkar vara det du gör. Det lyser enbart svaghet i mina ögon.

MB sa...

Cina: Och du min vän missade uppenbarligen pointen med inlägget!

Eftersom jag har erfarenhet av att mina åsikter har drabbat tredje man så har jag lärt mig att inte ha en stor bild av mig själv i olika små outfits, eller bilder av mina vänner...

Och vad är det som får dig att tro att jag inte står för det jag är? Att jag inte är dum nog att utmana ödet genom att försätta mig själv i situationer där jag kan bli skadad! Om jag inte här helt fel ute så kallas det självbevarelsedrift, brukar du gå i väldigt utmanande kläder i kvarter där det är mörkt och du kan bli utsatt för ngt, i så fall är du dum!