tisdag, juli 8

La Suegra Mala

Det här är ngt jag aldrig skulle acceptera!

Och def inte av en svärmor som jag inte gillar.

Jag vet att man inte alltid kan säga vad man tycker i känsliga familjesituationer, men att hålla tyst tror jag inte hjälper, snarare tvärtom faktiskt.

Man behöver ju inte tala om för la suegra att hon är en bitch, men kanske däremot säga att man hade uppskattat lite förvarning eftersom man hade planer för just den där perioden.

Sedan för övrigt så tror jag inte på det där att hålla tyst är det bästa i alla lägen, har man problem så måste man försöka lösa dem, det är ju inte bara man själv som mår dåligt utan även de som är runt en och förmodligen blir lidande pga ens dåliga humör som inte får utlopp.

Jag befinner mig lite i samma situation som kvinnan i artikeln, dvs min svärmor är inte spec förtjust i mig, varför vet jag inte riktigt då hon aldrig träffat mig, jag misstänker att det är för att hon är rädd för skvaller i den lilla staden.

Så jag har sagt till Florre att jag inte under några som helst omständigheter tänka träffa hans kära moder även ifall hon ber om det. Tydligen så skulle det vara ok ifall vi träffades där ingen kände henne…

MEN! Jag har även sagt att det är självklart att han skall träffa henne så ofta som han vill och ringa varje vecka. För jag vill inte att han skall komma i kläm bara för att damen och jag råkar vara mindre förtjusta i varandra.

För som jag brukar säga, hon är inte gift med mig lika lite som jag är gift med henne, och därför behöver vi inte gilla varandra så länge ingen av oss använder Florre som tillhygge mot den andre.

Jag kan tycka att kvinnan i artikeln gör sig själv en otjänst genom att inte säga ngt eller försöka visa vad som är acceptabelt för henne.

De som kommer i kläm är hennes barn och man eftersom man oftast just vädrar sitt missnöje inom den egna familjen.

Det är inte ngn enkel situation men både för sin egen skull men även för svärmoderns så hade det kanske lönat sig med ett samtal där båda försöker komma fram till en lösning så resten av familjen inte kommer i kläm.

Man behöver inte vara otrevlig, man kan inte gilla alla alltid. Däremot så kan man försöka vara respektfull och säga att det inte funkar för en med vänliga ord.

Inga kommentarer: