fredag, juli 11

Piffig Begravning

Ibland så önskar jag att vissa människor inte borde få gå fria…

Hur kan man ens komma på tanken att man skall vara piffig på en begravning? Ngt mer egoistiskt har jag sällan hört

Hade ngn dykt upp piffig på en begravning av ngn av mina nära och kära så hade personen ifråga fått en rak höger verbalt.

Att sätta sitt eget utseende före människor som har förlorat ngn de älskar och vill ta ett sista farväl är i mina ögon motbjudande.

Den här korkade bruden måste vara ett utslag av den moderna uppfostran och curlande av korkade föräldrar som misslyckats med att lära henne respekt och ödmjukhet inför andra.

Jag menar inte att man måste klä sig medvetet fult ifall man nu är intresserad av hur man ser ut, men i vissa lägen så visar man respekt oavsett hur mkt man än vill visa tuttarna eller vad man nu anser är "piffigt"

End of discussion!

Jag skulle aldrig dyka upp i ngt som skulle vara fult oavsett tillfälle men vid en begravning så klär man sig smakfullt och diskret av hänsyn till de som sörjer oavsett hur trist man än känner sig.

Jag undrar ifall den här bruden hade uppskattat ifall det dök upp en transa på hennes mammas begravning, eller att ngn var maximalt berusad och kissade i hålet där kistan skulle sänkas ned…

Men med tanke på hennes ego så skulle hon säkert tycka det var ok…

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Håller med dig helt och hållet! Vilken korkad och egotrippad tjej! Hon fick i alla fall veta av MR att det inte gällde att vara "piffig".

MB sa...

LG: Jag kanske var lite hård när jag skrev, men jag tycker det är ett fruktansvärt sätt att tänka...