måndag, oktober 27

Polis, Polis Potatisgris

Jag vet inte hur skämten gick bland de här poliserna men jag förmodar att det var ganska grovt med tanke på att tom en av deras egna reagerade.

I allmänhet så tror jag dock att humor fungerar som ett försvar när man har ett utsatt jobb eller jobbar med människor som har det svårt. Så det som upplevs som grovt av en utomstående kanske bara är ett sätt att försöka hantera situationen för att inte tappa koncepterna .

Själv brukar jag skämta ibland när jag ser svältande människor på tv och säga att det är Amerikas nästa supermodell som gör sitt första tv-jobb.

Det är ett sätt att undvika att ta till sig allt det hemska som man ser.

När det gäller poliser så har jag tyvärr mina fördomar, av de poliser jag träffat i mitt liv så har ett fåtal varit trevliga, de flesta har haft mkt låga tankar om sina medmänniskor och en stor del av dem har även varit rasister.

Jag tror tyvärr att polisyrket är ett yrke som attraherar många med extrema åsikter, och de ser en möjlighet att kunna leva ut dem utan att behöva stå till svars för dem.

Inga kommentarer: