fredag, december 26

Blondinbella vs Eartha Kitt

Även en blind höna kan snubbla over ett guldkorn då och då ;-)

I det här fallet så tror jag snarare att det är ngn som sagt till Bella vad hon skall skriva och framför allt tolka Karl Bertil.

Men visst tycker jag att hennes? tolkning håller, det är en väldigt vinklad saga som inte har speciellt mkt med Robin Hood att göra utan mer den gängse synen som fanns på rika under 70-talet, alla rika var elaka och hemska och alla fattiga var snälla små änglar.

Om man nu skall vara krass så är fattiga människor sällan så där snälla, tvärtom de är ofta både inskränkta och jävliga.

Personligen så tror jag att det krävs en trygghet i tillvaron för att kunna vara snäll mot sin nästa och vilja hjälpa den.

Hur många fattiga är beredda att ge bort pengar till ngn som är hemlös, drogberoende osv. Inte många enligt min erfarenhet, snarare så tycker många att de får skylla sig själva för på ngt sätt så är det deras eget fel att de hamnat där.



Av ngn anledning så verkar det som om väldigt många människor dör I juletid?

Bland annat så har
en av de stora katterna gått bort.

Skall man nu vara krass även här så var hon varken en stor skönhet eller hade en superbra röst men på ngt sätt så blev summan av kardemumman en stor artist.

Det snackas mkt om glamour och sexappeal idag men väldigt få har det naturligt utan att behöva blondera sig, operera in badbollar i brösten och knulla i ngt obskyrt tv-program, och inte ens då har de den där utstrålningen som gör en människa sexig.

Eartha var däremot en människa som var glamorös tom i en potatissäck och hela hennes person andades sex, eller snarare sensualism.


Sexighet är ofta vulgärt medan sensualism är ngt mkt mer förfinat och framför allt raffinerat!

Jämför bara bilderna på tex Bella och Eartha….












4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar och länkar till den här tråden, Idioter får utrymme i media, där rubriken passar in hos blondinbella:
https://www.flashback.info/showthread.php?p=14306830&posted=1#post14306830

Vi på Kantarellen sa...

Haha... vad jag är glad att jag satte mig ner och började läsa bloggar igen.... och upptäckte att du dragit igång igen.

Älskar, som du vet dina åsikter om allt.... även om jag inte alltid instämmer.

MB sa...

Mams: Jag har svårt att hålla tyst vet du ;-) Och som du redan vet så är det inte medhåll jag är ute efter...

Vi på Kantarellen sa...

Maleandro: Jag vet.... känner lite likadant. Har ju försökt att sluta flera gånger. :-)