fredag, januari 30

Spökskrivande Rökare

Jag blir så trött!

Visst det är jättedumt att vara rökare men att gå så långt så att man vägrar folk vård bara för att de röker…

Jag hade kunnat förstå det om det gällt en lungtransplantation, men en jäkla höftled?

Uppriktigt sagt så är de bästa patienterna de som röker.

Flera ortopeder har talat om för mig att de som kommer igång snabbast efter en operation är rökarna eftersom de vill ut och blossa medan ickerökarna ligger kvar mkt längre och inte rör sig lika mkt ens på avdelningen. Så ur rehabsynpunkt är vi faktiskt strået vassare.

Jag bara undrar vad som är nästa steg? Folk med arbetsskador får skylla sig själva och vägras vård eftersom de borde vetat bättre?

Pensionärer får ingen vård för de skall ju ändå dö, förutom faktumet att de inte drar in pengar till staten…

Skall man ha ett sådant resonemang så måste alla grupper drabbas och inte bara de som röker.

Ay, btw nu skall visst La Bella lägga ner igen… För vilken gång i ordningen är det nu?

När jag läste runt så hittade jag den här
bloggen som hade en intressant teori, det är inte utan att jag faktiskt undrar detsamma, hennes språk är mkt annorlunda jämfört med för ett halvår sedan.

Inga kommentarer: