söndag, maj 17

Grattis Norge!

Jaha så var hysterin över för det här året och jag känner mig mkt stolt som den halvnorsk jag är! ;-)

Vad skall man säga egentligen om låtarna? De flesta har skrivit milvis om vad de tycker och tänker…

Mina starkaste intryck är väl att Rysslands låt sög djupt, ngt mer jäkligt får man leta efter och badlakan som scenklänning är nog inte ngt som många skulle komma på.

Den estländska tjejen var supervacker i sin blå klänning och låten nästan lika bra.

Frankrike franskare än franskast som alltid. Patricia Kaas är en diva och vet hur man gör för att göra intryck, jag önskar att jag hade förstått texten mer.

Den lille greken fick mig bara att tänka på en billig porrfilm där de som gökar försöker leka skådisar med krystade repliker. Hela killen är så krystad så att det gör ont i ögonen. Och dansen såg mest ut som ngt Jane Fonda gjorde på sina gympingvideos…

Den engelska tjejen hade en röst som kunde försätta en sten i gråt.

Inga och Anush som jag nästan jämt säger fel på så att det blir anus var rätt coola i sina dräkter, låten var väl kanske inte riktigt lika kul.

Jag hade faktiskt förväntat mig en bättre placering för Tyskland och Dita, killen kunde sjunga och låten var bra, men varför visade de inte mer av Dita? Vilken midja hon ligger inne med!

Diman Bilan, förra årets vinnare är bara töntig, det blir liksom för mkt av allt och det slutar med att det bara ser vulgo ut.

Överlag så tycker jag nog att den ryska festivalen har varit dålig, ljudet, upplägget och programledarna för semifinalerna som kunde få en att gråta av genans. Men på ngt sätt så tycker jag hela tävlingen har gett en fadd smak i munnen pga av alla rykten om nepotism och korruption.

Något som jag tyckte var skitskoj var när Slovakiens uppläsare höll en tyst minut som skämt och programledarna höll på att dö av skräck.

Men varför inte döpa om hela tävlingen till ngt med Inter istället, det är inte bara Europa som tävlar längre…

Men varför i herrans namn fick inte Spanien några röster? Både låten och Soraya var ju bra? Ok, klänningen var skitful, hon har haft andra när hon gjort numret härnere som har varit gudasnygga. Och jag tycker nog att både låten och Soraya var fan så mkt bättre än andra som fick mer poäng… Mysko!

BTW. Riktigt passande att vinna idag med tanke på nationaldagen imorgon :-)))

Inga kommentarer: