söndag, maj 31

Omskurna Pirater

Hur kommer det sig att det alltid är så “nobelt” att vara en slemmig outsider I Sverige?

Jag vet att jag är både konventionell och konservativ i många fall, men jag har lärt mig genom livet att skall man göra uppror så är det mest effektivt om man gör det på ett mer “trevligt” sätt och mest effekt har det om man gör det inifrån ett etablerat sammanhang.

Jag tycker att många av de här PP-människorna framstår som socialt handikappade tonåringar som egentligen bara söker en plattform för att kunna leva ut sin “originalitet” .

Om man envisas med att bryta koder och mönster så blir oftast resultatet att inte en jäkel tar en på allvar och det resulterar I en artikel som den om RF ovan.

För att göra en jämförelse som jag är så pigg på ;-)

Det är lite som om jag som bög innan kyrkan gick med på vigselakten hade protesterat genom att ha rått sex mitt under en högmässa på altaret för att visa hur normal jag är. Dvs folk hade avfärdat mig som idiot.

Och när man läser kommentarerna hos
Klara så inser man att inte ens I de egna leden kan man visa respekt för den andres arbete och engagemang.

Och från en sak till en annan…

Den här mamman borde banne stenas till döds I sitt gamla hemland, hur kan man göra så mot sitt eget barn?

Och den här killen borde nog få en liten sten i huvudet han med, att påstå att det är skillnad på kvinnlig och manlig omskärelse är rätt korkat när det faktiskt är ett övergrepp I båda fallen.

Visst, jag kan personligen tycka att en omskuren snopp är snyggare rent estetiskt men att låta barn drabbas av rabiata kulturyttringar är inte rätt.

Om en vuxen kvinna eller man väljer att göra en sådan sak mot sitt eget könsorgan, fine with me. Då handlar det om det egna ansvaret osv.

Dessutom undrar jag på vilket sätt Gud och Allah skulle uppskatta stympade könsorgan? Vad är nästa steg? Hugga av sig öronen för att inte höra syndiga saker?

Nej, för mig är det ren och skär idioti när man låter sina egna snedvridna åsikter drabba barn som inte kan eller får välja hur de vill ha det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du uppmuntrar altså onani?
Du uppmuntrar tom pettinG!?!?
Du kommer aldrig till himlen!

Anonym sa...

well said broshan!
barbariet måste stoppas!
tack för du uppmärksammar detta tabu belagda men viktiga ämne