onsdag, september 2

The Milky Man

När jag först såg det här blev jag lite full i skratt men sedan när jag började tänka efter….

Varför inte?

Men som vanligt så blir det ramaskrin så fort en man försöker ta sig in på ett kvinnligt område.

Vare sig det gäller fysik, beteende eller yrke så behandlas män annorlunda i förhållande till kvinnor som självklart äger tillträde till alla områden som anses maskulina. Av ngn anledning så anser många kvinnor att den där rättigheten som man kan tycka skall gå åt båda hållen endast skall vara till favör för kvinnor.

Det kanske är a mans world i resten av världen men definitivt inte i Sverige, där är det a womans world… Och ja det är bra, men inte när det sker på bekostnad av det manlig könet som det görs i många fall.

Många feminister har den olyckliga tendensen att lasta män för all jävelskap i tillvaron. Vi är våldtäktsmän, vi styrs av våra genitalier, vi är känslolösa, vi är ämnade att ta hand om barn, vi stänger ute kvinnor, vi är våldsamma osv. visst allt det det stämmer kanske på en del men det glöms bort att även kvinnor har de här tendenserna men då hittas det alltid på en ursäkt för att bortförklara det hela.

Jag tycker att Malin Wollin uttrycker det hela perfekt med den här raden…

”Jag har fått en snippa, en livmoder och två tuttar. Jag är framställd för att producera. Ragnar, du är framställd för att bistå.”

Den här synen på mannen blir allt mer utbredd i samhället och gäller inte bara barn utan de flesta områden.

För oavsett vad som krävs i en situation vare sig det är jobb, förhållande, nöje, livet självt så svarar kvinnor ofta med att säga jag är kvinna och därför ett offer. Och därför har jag rätten på min sida.

Det är ett argument som inte är lätt att komma förbi i en diskussion speciellt i Sverige där det endast handlar om känslor som bevis i ett kränkthetsfall.

Det behöver inte finnas tillstymmelse till verklighetsförankring ändå så tas det som sanning ifall en kvinna säger att hon är kränkt av ngt.

Sedan att kvinnan kan ha missuppfattat, ha en personlig agenda, vara störd eller ngt annat som gör att hennes tolkning kanske inte är korrekt spelar inte den minsta roll eftersom det som är viktigt är hur hon upplever saken.

Det är som om jag skulle söka ett arbete och inte få det pga av bristande kompetens men istället för att acceptera fakta så börjar jag tjoa om att jag är diskriminerad som bög och att hela firman är homofober…

Vad jag försöker säga är att man inte kan begära rättvisa om man inte är villig att spela efter samma regler oavsett vilket kön man tillhör.

Inga kommentarer: