torsdag, juli 22

Sexigt Ojdå!

Det här vore väl ändå på tiden! Att staten lägger sig i vad vuxna gör med sina skrev har lite Stalin varning över det hela.

Det vore även på tiden ifall vi slutade skuldbelägga de som arbetar med sex, och anklaga dem för att ha ett hemskt yrke och inte veta sitt eget bästa.

Alla människor passar helt enkelt inte för alla yrken, jag skulle bli en urdålig mekaniker men inte säger jag att det är ett hemskt och förnedrande yrke trots att de som jobbar med det ser ut som BP:s oljeläcka.

Det vi SKA reagera över är när människor blir tvingade till att jobba med sex av ngn annan. Men som de flesta normalintelligenta inser så är det en milsvid skillnad mellan att bli tvingad att utföra ett yrke och att själv ha valt det.

Jag har känt ett antal prostituerade i mitt liv allt ifrån tjejer och killar som gått på gatan bokstavligt till sk lyxluder som tagit 10 – 20 000 per natt det roliga är att ingen av dem har stämt in på den populära feministiska myten att de är drogare, kommit från trasiga hem eller varit tvingade. Tvärtom de har varit helt nöjda med sitt val av yrke.

Vad många inte tycks inse är att sex är ngt som ligger i vår natur och att sälja sex har förekommit så länge det har funnits människor, och kommer att finnas så länge vi befolkar den här planeten. Det är ett behov vi har precis som att äta och sova. Det har gjorts undersökningar som visar att människor som inte får tillräckligt med fysisk kontakt blir deprimerade.



Hur kommer det sig att varenda jäkla människa anser att deras
ungar är ett enastående mirakel så fort de råkar göra en grimas?

Livet är fullt av roliga och dråpliga saker men det folk fokuserar på är när deras unge har lite spenat i mungipan och grimaserar utan att inse att grannen i radhuset bredvid tycker precis likadant.

I GP så har de en bildserie som heter Ojdå, av 25 bilder så är 10 på barn som inte gör ett jäkla jota mer än att bara vara just barn. Är det så märkvärdigt med barn idag så man måste betrakta det som ett stort Ojdå?

Över huvudtaget så tycker jag att barnföräldrar idag är lite lätt enkelriktade, eller snarare totalt ointresserade av att ta hänsyn till sin omgivning, det är inte trevligt när Johan 3 år skriker arslet av sig och mamma och pappa tror att omgivningen är precis lika förstående inför Johans bortskämdhet.

Ok jag gillar inte barn det tror jag säkert ni har märkt vid det här laget men om ungar idag fortsätter att bli uppfostrade på samma sätt så kommer samhället att gå under till slut, barn som aldrig får lära sig att ta hänsyn, anser att allt är alla andras fel, alltid har en ursäkt eller undanflykt för att slippa obehag, kräver att de skall få vara som de är på andras bekostnad.

Samhället kan klara av EN individ med ett sådant beteende men om en hel generation är sådana så kommer det att bli kaos.

Man gör inte barn en tjänst genom att curla dem genom hela livet, tvärtom man skapar människor som blir helt handikappade socialt sett och framför allt så tar man bort deras uppfinningsrikedom dvs att finna lösningar på problem och situationer då de är vana vid att någon annan sköter jobbet åt dem.

Man brukar skämta och säga att var och en är sig själv närmast men om det fortsätter så här så är det precis ett sådant samhälle vi kommer att få.

Och tro nu inte att jag har haft en svårt och tuff barndom, tvärtom, jag om någon har varit omhuldad och bortskämd men jag fick också lära mig att jag inte är ensam om att vilja komma först och att man skall visa respekt för sina medmänniskor då de är lika mkt värda som en själv.

Inga kommentarer: