söndag, juli 18

Söndagspott

Lena Mellin den lilla raringen har gått och blivit polisanmäld av ngn, dock inte Littorin. men för att det skall kunna gå vidare så måste SOL gå med på det.

Jag hoppas innerligen att han gör det! Jag förstår att det måste vara urjobbigt just nu med skilsmässa och vårdnadstvister men människor som Mellin och Helin måste sättas på plats och lära sig att det inte är ok att starta regelrätta häxjakter utan tillstymmelse till faktiska bevis.

Jag blir lite fundersam när jag lyssnar på det här bandade samtalet…

Det låter inte alls som om chefen löper amok utan snarare som en person som förtvivlat försöker nå fram till ngn som är oerhört korkad.Hade det handlar om aggression och mobbing så hade hennes röst låtit helt annorlunda. i mina öron så låter det mer uppgivet då alla argument är uttömda. Ida låter ju inte ens kvinnan tala färdigt innan hon avbryter och kommer med egna tolkningar av vad som sägs…

Malin Lernfelt skriver om nationalism efter att ha läst Emil Jensens krönika i ETC. och jag måste ju hålla med om att killen verkar lite blåst…

Vi kanske inte skriker inte ut vår nationalism på samma sätt som man gör i andra länder, däremot så har vi faktiskt exakt samma arrogans som både USA att vårt sätt är det bästa oavsett ifall det är det eller ej.

Jag kan bara gå till mig själv, ännu efter många år utomlands så kan jag komma på mig själv med att tänka att det svenska sättet är bättre… Och då var jag ändå inte varit speciellt svensk i mitt tänkande innan jag flyttade.

Vi har en obehaglig tendens att förminska andra länders system och lösningar utan att inse att vi är precis lika låsta i våra värderingar som de vi förminskar.

Det vi är bra på är att vara öppna för influenser utifrån men vi tenderar att “pittoreska” dem, med andra ord vifta bort dem med att de inte vet bättre men de är ju trots allt lite gulliga, gästfria, eller vad man nu väljer för beskrivning.

Inga kommentarer: