torsdag, maj 24

En Vanlig Dag

Käre värld jag får nog ta och öppna häxskola eller ngt.....

De sista dagarna så har jag gått omkring och varit allmänt i upplösningstillstånd pga att Florre skulle till Svedala, inte för att han skulle just dit utan för att han skulle flyga, natten till igår var jag så desperat att jag funderade på ifall jag skulle stänga av hans klocka så att han inte skulle vakna i tid och därmed missa avgången.

Jag insåg att förmodligen så skulle varenda jäkla vetenskapsman både här nere och i Sverige som han skulle möta få spatt och komma hit och strypa mig så jag lät bli :-(

Så igår morse så åkte han ut till flygplatsen och checkade in bagaget....det första planet han skulle med fick inte landa, och ingen berättade varför, det andra planet började brinna precis innan passagerarna skulle kliva på, allt medan personalen försökte släta över med att det var ett mindre tekniskt problem som skulle lösas snabbt, till saken hör att man ser hela landningsbanan från vänthallen så.......litet problem, men hallå eller????

Sedan efter några timmars väntande för att få tillbaka bagaget som tydligen lastats på det brinnande planet så sätter han sig i en taxi för att åka in till stan igen, mitt på motorvägen så exploderar ena hjulet och taxin girar hysteriskt tvärsöver alla filerna, de överlevde med nöd och näppe....chauffören fixar en ny bil och färden återupptas igen men fem minuter innan han kommer fram till vår gata så börjar det ösregna a la tropisk storm och stora hagel mer eller mindre som pingisbollar dundrar ner ifrån skyn

Vad kallar ni en sådan dag???

Men det här är rätt normalt för Florre....han var givetvis i NY under den stora mörkläggningen och jag satt hemma och fick inte ett livstecken vare sig via tfn, mobil eller dator....allt jag visst var det jag kunde läsa i tidningarna....så jag var lite lätt hysterisk även den gången ;-))

Inga kommentarer: