måndag, juni 4

Dreamboys

Igår så hade vi världens slappedag, det mest ansträngande vi gjorde var att gå mellan soffan och kylskåpet ;-)

Men i all slappheten så lyckades vi kolla på en superfilm, Dreamgirls med Jennifer Hudson som Effie White, rollen är baserad på

Florence Ballard som blev kickad pga alkoholism och depression ur Supremes.

Men åter till Jennifer Hudson, personligen så tycker jag att hon har en ännu bättre röst än Jennifer Holliday som gjorde rollen i musikalen på Broadway.
När hon sjunger "And I Am Telling You I'm Not Going".....alltså jag får gåshud över hela mig!!!

Men ngt som jag tycker är trist med dagens artister är att man behöver inte kunna sjunga mer som man gjorde förr, nu räcker det med att vara snygg och kunna röra sig sexigt i sina videos. Jag tycker att respekten för de som verkligen kan sjunga totalt har försvunnit, du kan ha enorm röst men har du inte brösten och den lilla uppnäsan så kan du glömma allt vad ett kontrakt heter.

Jag vet inte hur det är med er, men själv föredrar jag någon som är asful och fet som ett hus men som har en röst som får en att totalt däcka, än ngn som är jättesöt men inte har tillstymmelse till röst utan allt hänger på teknikerna i inspelningsstudion.

På onsdag skall vi iväg för att få ett godkännande av advokaten att vi får lov att knyta hymens band med varandra.....

Just nu är jag inne i en sån där göra om fas, vilket innebär att jag vill göra om allt i min närhet, inkl bloggen....jag har en del funderingar på att lägga om inriktningen....men det är bara lösa tankar än så länge

Apropå bloggar så tycker jag att ni skall läsa det här om homosexualitet som Qatt har skrivit...

3 kommentarer:

Ilva sa...

Jag lyssnar just nu jàttemycket på Janis Joplin och jag frågar mig var kapaciteten att tolka sånger har tagit vägen? Jag vet att det finns sångesrksor och sångare som fortfarande kan tolka en sång men var fan är de?

Anonym sa...

Du skriver så bra och tänkvärt! Jag läser din blogg ofta och håller ofta med dig, och respekterar dina åsikter (även de gånger jag tycker annorlunda). Ditt språk är väldigt målande, och dina åsikter friska vindar! Tack!

MB sa...

Eva: Tack så jättemkt :-)))
Du menar alltså att du inte håller med mig i allt.....åh, hur skall jag överleva detta ;-)) Kram!