onsdag, augusti 22

En Rosa Kremering

Det är väl iofs ett lovvärt försök av kommunen att vilja få fler gamla att resa med spårvägen, men jag vet inte om jag tycker att det är spec rättvist. Visst man har bilden av att de flesta gamlingar är fattiga, men vad många tycks glömma är att Sverige fått en ny underklass iom de nya reglerna runt sjukpenning och förtidspension. De har oftast mkt mindre pengar att röra sig med per månad en vad en 75-80 årig pensionär har.

Så varför inte ge lättnader åt alla dem som behöver det.

Och till råga på allt så är ju spårvägen medveten om det problem som kan uppstå iom att åldringar från andra kommuner och till och med länder kan använda sig av deras åldersförmån. Varför inte använda alla de pengar som de lägger på reklam och försöka sänka priserna istället? Att betala en tjuga för att åka är jäkligt dyrt

Eller idiotin att beställa nya spårvagnar från Italien som inte klarar av klimatet, är inte det en av de mest självklara saker man undersöker innan man gör en beställning? Eller kollade de bara ifall färgen blev rätt?

Och uppenbarligen så är våra gener färgade enligt den här damen, men i så fall så måste de flesta i min familj vara allmänt bärplockande eftersom rött är en genomgående favoritfärg tillsammans med brunt eller svart.

Och när man tittar på AB:s lilla undersökning så verkar de flesta föredra blått och svart, det jag iofs börjar fundera på ifall det är den svenska försiktigheten som tar plats eller om det helt enkelt är så att de flesta föredrar de två färgerna?

Det här tycker jag är lite smågulligt tänkt, men det jag vänder mig emot är att ha askan hemma i fönstret, lite creepy så där i största allmänhet.

Inga kommentarer: