torsdag, september 20

Jag, en jävla guiri

Idag är jag ganska deppig, för jag upptäckte ngt som jag inte alls tyckte om igår när jag var inblandad i ngt som från min sida bara var menat som en allmän kritik men som blev så mkt mer och otrevligare pga alla svar och påhopp jag fick i det spanska forumet och som fortsatte halva natten, för att till sist kulminera i att jag sa upp medlemsskapet

Lite som att öppna Pandoras ask. Kontentan av de svar jag fick var att jag var en jäkla guiri, dvs ngt som är jämförbart med en svartskalle på svenska, och passade inte saker och ting så kunde jag packa mina väskor och dra.

Av ngn anledning så fick de det jag sa till att bli till att jag hatade Spanien och spanjorer, förklarade gång på gång att det var precis tvärtom men de vägrade att ta in det.

De klagade på mitt språk, trots att de mkt väl visste att jag inte behärskar spanska perfekt. Med förlov sagt så fick jag rejält på pälsen, vilket är ok ifall folk använder argument som man kan bemöta. Men att få höra att man är en jäkla svartskalle bara för att man inte gillar en sak är inte ngt som går att bemöta.

Folk har sagt till mig många gånger att Spanjorer är ganska så rasistiska och jag har alltid försvarat dem, men nu inser jag att det var nog jag som inte visste vad jag talade om.

På ngt sätt så kom jag till insikt att oavsett hur väl jag än talar språket, anpassar mig, håller käft om det jag ogillar så kommer jag alltid att vara en jävla guiri i deras ögon. Och det gör ont!

Jag har alltid varit förunnad att aldrig fått ngt negativt för att vara vare sig bög eller utlänning när jag bott i andra länder, snarare tvärtom.

Ärligt talat så vet jag inte hur jag ska tackla det här? Mest känner jag för att dra täcket över huvudet och inte komma fram på ett bra tag.

Men jag kan ju lugnt säga att det def har haft en avkylande verkan på min energi att vilja bli inlemmad i det här landet och dess kultur och språk.

Jag börjar inse varför så många invandrare inte umgås med den inhemska befolkningen, utan håller sig till de sina eller liknande. Risken är väl stor att jag kommer att göra detsamma nu.

Ngt som dock var trevligt imorse när jag vaknade var att Rexxie skickat mig en låt som jag ville ha :-)

Nu skall jag ta mina små vovvar och gå ut på promenad.

Inga kommentarer: