söndag, september 23

Smink för Män

Igår så jobbade jag med mina smycken nästan hela dagen, jag känner mig så duktig! ;-)

Senare på eftermiddagen så tog jag Florre i hampen och gick ut för att shoppa en ny foundation och ett par bilhandskar.

Det där med smink är inte Florres melodi alls, så han blir djupt generad när jag ställer mig och testar och luktar och i stort beter mig som en gammal tant.

Jag har köpt en del foundations det sista men alltid blivit missnöjd med dem när jag väl kommit hem. Den här gången så hade jag tänkt att införskaffa Almost Makeup från Clinique,

vad jag letade efter

men när jag väl stod där och letade järnet så fick jag till slut reda på av expediten att de säljer inte den i Spanien, så jag tackade för mig och knatade över till MAC disken där det stod en lång, lång sak som såg ut som om hon klivit ur Vogue, eftersom de flesta expediter på El Corte Ingles är superdryga så förväntade jag mig även det av den här tjejen, men hon var supernice och tyckte inte det var det minsta konstigt med en kille som köper smink, tvärtom hon diskuterade glatt för och nackdelar med de olika nyanserna och sammansättningen precis som jag är van vid från Svedala

Det blev den här krämen och nyansen

Det där med att sminka sig och raka div kroppsdelar är än så länge inte speciellt vanligt bland spanska män, vet inte om det beror på mindre fåfänga, eller om de accepterar hur de ser ut på ett annat sätt än svenska män som jag ofta får känslan av försöker passa in i ngn slags stereotyp som är rätt smal.

Nåväl, jag fick min kräm och tjejen sina pengar och jag tror vi båda är nöjda? Sedan så bar det av för att hitta bilhandskar, men det visade sig vara lite svårare, men jag fick tag i ett nytt skärp iaf.

Om man nu skall diskutera kvaliteten på olika krämer och sånt så gillar jag sminket från MAC men inte deras hudkrämer, de jag har köpt har givit mig en massa utslag och klåda, men som sagt sminket är superbra!

Btw har ni sett att mamsen har återuppstått och skaffat en web-shop där man kan köpa de mest underbara bågar jag sett på länge!!!

Ibland så är jag glad över att jag är en liten glasögonorm ;-)

Inga kommentarer: