söndag, oktober 28

Criminal Dance

Varför i herrans namn skulle det bero på Sverige att Somaliska män är skitdåliga män och fäder?

Jag har träffat en del somaliska män genom åren och nästan utan undantag så har de varit ganska stora svin när det gäller att ta ansvar för sina handlingar.

Kanske det märks mer i Sverige eftersom vi inte har den kulturen här att det är ok att göra kvinnor på smällen för att sedan dra till nästa blomma…i Somalia så finns dessutom en familjeuppbyggnad som inte funnist de sista 50 åren i Sverige.

Och nej, jag är inte rasist, men jag föredrar att kalla saker vid dess rätta namn istället för att gömma mig bakom pk-åsikter.

Och det här är ju bara svinkul….Ingen hade höjt på ögonbrynen ifall en kvinna gjort anmälan, men bara för att det råkar vara en gammal man som utnyttar systemet på samma sätt som många kvinnor så blir det genast en ”nyhet” Det verkar som om feministerna glömt att regler och system går åt båda hållen med lite tur ;-)

Och herre min je…detta kan bara hända i lilla Sverige….dans för att bota kriminella…..tja, varför inte….när jag pluggade teater så hade vi samma typ av övningar….tyvärr så blir man väldigt kroppsmedveten och med det följer även kåthet i vissa fall…undrar om den lilla terapeuten har tänkt på det ;-)

Och det här är väl ännu ett typiskt fenomen för Sverige att bortförklara att kvinnor i andra länder kan komma längre utan att hela samhället är ett rabiat feministträsk. Jag undrar när de svenska feministerna skall inse att kvinnor är människor, vilket innebär att de har samma jäkla drivkrafter som män i många frågor, men det är klart utmanar man den gängse synen hos de rabiata feministerna att svenska kvinnor är små missförstådda helgon som inte överlever utan sina medsystrar så får man däng….

Och sorry, men kvinnor är mkt sällan roliga….det beror inte på att de skulle ha mindre humor, utan mer på att de inte klarar av att ironisera över sig själva….detta gäller främst de svenska kvinnorna…..de kvinnor som klarar av det är lätt räknade på tre fingrar…

Där har män en klar fördel….kanske för att få män vill vara söta och rara och få bekräftelse genom sitt utseende….och nej, det är inte män som tvingar kvinnor att vara snygga, det är faktiskt andra kvinnor som konstant bedömer sina systrar….män är mest intresserade av få klämma på brösten men skiter föga i sminket och kläderna….Och iom att kvinnor frivilligt kliver in i fårfållan så blir det svårare för dem att driva med sig själva.

Det här är ett sånt ex….att komma på tanken att flasha brösten är roligt hur? Varför skulle tjejen inte bli anmäld? Iofs så är det väl ingen större skillnad på att visa tuttarna i en park än att visa upp dem i ngn av alla tidningar genom att göra ett utvik a la Peyre, Gynning, Rosing osv….jag undrar när män skall börja visa snoppen i div utvik för att komma framåt i sina karriärer ;-))

2 kommentarer:

Ilva sa...

vill bara påpeka att jag tror att jag känner fler roliga kvinnor än män. Jag tycker faktiskt att det är män som inte klara av att man skämtar om dem, iallafall inte när jag gör det... de har ofta så bräcklig manlig identitet att de blir sura

Anonym sa...

Man blir också frustrerad och nästan arg på vissa tjejer som alltid går på samma nit med vissa män(oavsett var de kommer ifrån) som gör dem med barn,strular och lovar en massa luft ett par månader och sen sticker.Vet en som har två barn med två olika somaliska män som båda stuckit.Och hon gör likväl allt för dem...då undrar man ju vad som fattas hos en sådan tjej.Hon borde ju ha fattat att familjestrukturen inte är samma i alla delar av världen...och sluta försöka förändra dem.