fredag, oktober 26

Tarmludd



Sånt här har jag lite svårt att förstå! Varför i helsicke går mänskan omkring med ett sår som är infekterat? Ok, om killen hade varit en inavlad redneck från djupaste bushen, och totalt levde utanför samhället, men han gick på skola och utbildade sig, vilket innebär att han måste ha varit omgiven av folk, och nog sjutton tror jag att han ngn gång måste ha beklagat sig över sitt ben?

Och varför vänta tills han är färdigutbildad innan han går ut i tidningarna med sin story?

Och sedan kan jag inte motstå att lyssna till den lilla djävulen på min axel som undrar om han hade studiebidrag/studielån samtidigt som han jobbade, en lön på 5 000 är inte ngt man kan skicka hem delar av till familjen och samtidigt överleva på i Sverige.

Och sedan så hatar jag journalister som försöker skriva ngn slags jäkla roman i artikelform….en tidig morgon så…..bla bla bla…..

Och allvarligt men sjutton bryr sig ifall de här människorna är gay eller inte? Jag undrar ibland vad historien kommer att säga om oss, som så totalt har snöat in på Göran Perssons härskarteknik och vilka som är gay eller inte….finns det verkligen inget intressantare att skriva om när det gäller de här personerna?

Den enda gången en persons sexuella läggning spelar roll är väl när man skall ha sex med vederbörande? Inte fan när man ser en film eller lyssnar på en låt?

Och ännu en sak som jag tycker är lite småsjuk



…..Uppriktigt så förstår jag inte hur folk orkar bry sig om sexuella preferenser, visst när det kommer till pedofili och djursex kan jag förstå att man reagerar, men att orka lägga så mkt energi på vad vuxna kvinnor och män gör i sina sängkammare är för mig en gåta….

Det borde ju vara mer intressant vad en människa har för åsikter än var den stoppar in ev kroppsdelar ;-)




Sedan måste jag säga att det här är ju askul…..på ett lite trist sätt….Killen är inget vidare på att uttrycka sig men jag förstår hans andemening….och givetvis så utvecklas det hela till en liten politisk skandal….

Men han har ju faktiskt rätt i vissa saker, det skrivs föga om när ngn mindre välsituerad dör, speciellt ifall personen kommer ifrån ett annat land, såvida man nu inte slår upp det a la rasism eller ngt…

Det är inte förrän offren är rika och känner rätt personer som det börjar skrivas om det, och vrålas skandal om vårt våldsamma samhällsklimat.

Men det här är rätt typiskt det svenska politiska klimatet som jag ser det….oavsett politisk hemvist så skall alla dra mer eller mindre åt samma håll och framför allt inte sticka ut åsiktsmässigt för då är man körd.

Visst killen har en del åsikter som är skrämmande, men bemöt dem istället för att sitta och vråla om skandal och att han är störd.

De flesta partier har idioter i sina led….en del av dem blir tom statsministrar… och bli berömda för sina härskartekniker.

För det är inte åsikter som är farliga, det är förtryckandet av åsikter som är farligt….

Hellre ngn som öppet säger att jag skall skjutas, än att ngn säger det i det fördolda, för då har jag ingen chans att bemöta det!

Tyvärr så tror jag att många av de där engagerade ropen mer handlar om att göra sig själv synlig på den lilla arenan….den enes död, den andres bröd ;-)

Och det är ju inte det minsta föraktligt på ngt vis ;-)

Och nu har sidan blivit borttagen….så alla rop om skandal fick tydligen som de ville, bättre tysta ner skiten än att bemöta det…..

Och istället kan man läsa den här tillrättalagda åsikten….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du brytt dig om att läsa artikeln du länkar till hade du kanske förstått varför han "gick omkring med ett infekterat sår". Han gjorde det knappast av fri vilja, du vet.

MB sa...

Nicklas: Jag HAR läst artikeln, men saker kan alltid ifrågasättas!
Jag förstår att det är en smula ovant för dig när det gäller sådana här saker